برگزاری دومین کارگاه روانشناسی با محوریت مهارت دوست یابی

عصر آزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
صبح روز شنبه ۱۲ام شهریور ماه دومین کارگاه با موضوع: ((مهارت های زندگی اجتماعی با محوریت: مهارت دوست یابی)) با حضور روانشناس کودک و نوجوان: سرکار خانم فرناز عباسیان در محل کتابخانه ی مرکزی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد.
عصر آزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ هدف از ایجاد چنین کارگاه هایی ارتقای سلامت روانی خانواده ها می باشد.
همواره ارتباط انسان با دوست هایش در برهه های مختلف زندگی، تاثیر به سزایی در رفتار، شخصیت و در نهایت سرنوشت او دارد. در سنین کودکی که کودک اقدام به گزینش دوستان خود می کند، معمولا تداوم طولانی در رابطه اش وجود ندارد و این ارتباط بیشتر بر میزان بازی و سرگرمی می باشد.
اما نکته ی مهم در زمینه ی دوستیابی کودکان این است که همراه شدن کودک با دوستی که از تربیت مناسبی برخوردار نیست، می تواند به شدت موجب رفتارهای منفی شود. به همین منظور والدین بایست توجه کافی در حوزه ی دوستیابی کودکان خود داشته باشند، تا تربیت و آموزش های آنان به حاشیه نرود.
اهمیت دوستیابی کودکان چیست؟
اگر بخواهیم دوستی کودک را در حیطه روابط اجتماعی ارزیابی کنیم، بایستی بگوییم که دوستی کودک با دوستانش، مهمترین رابطه اجتماعی او محسوب می شود. این روابط اجتماعی آثار بسیار زیادی را در عواطف و نوع احساسات کودک لحاظ می کند.
همه ما در اجتماع های کودکان دیده ایم کودکانی را که به جمع ملحق نشده و از مجموعه فراری هستند. این دسته از کودکان همان هایی هستند که با هیچ کودکی دوست نمی شوند. به همین خاطر آنان از جمع می گریزند. زمانی که کودک نتواند با یک کودک دیگر ارتباط برقرار کند، یقینا نخواهد توانست با مجموعه ای از کودکان ارتباط برقرار کند و زمانی که کودک در اجتماعات با هم ردیفان خود همراه نشود، قطعا در آموزش تحصیلی و آموزش هنجارهای اجتماعی شکست خواهد خورد. این موضوع نشانگر اهمیت دوستیابی کودکان است.
والدین گرامی یادمان باشد با فرزندانمان طوری دوست باشیم که فرزندمان هر لحظه دوستی با ما را برای خودش آرزو کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.