خمز: سبک بازی تراکتور را اروپایی می کنم

پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور گفت: تراکتور فاصله کمی با فوتبال اروپا داشته و تلاش می کند سبک بازی این تیم را اروپایی کند.
عصرآزادی آنلاین: خمز در مورد علت قبول هدایت تیم تراکتور گفت: من این پیشنهاد را از طریق یک ایجنت که چند بار با او صحبت کرده بودم، گرفتم که مدیر برنامه‌ام هم نبود. من روی این پیشنهاد فکر کردم. همزمان با پیشنهاد تراکتور چند تیم در اسپانیا با من مذاکره می‌کردند تا مربیگری آن‌ها را بر عهده بگیرم. می‌توانم بگویم با افراد زیادی مشورت کردم. جستجوی کوتاهی هم در فضای وب داشتم و به این نتیجه رسیدم که تراکتور تیمی است که می‌خواهد پیشرفت کند. این چیزی است که من خیلی می‌پسندم. وقتی یک تیم خواهان پیشرفت باشد دوست دارم که به آن تیم کمک کنم. به نظرم این مورد را در تراکتور دیدم. من خیلی از فوتبال ایران شناخت نداشتم ولی می‌دانم که تراکتور تمایل زیادی به بهتر شدن و پیشرفت دارد تا خود را به فوتبال روز دنیا برساند. الان بهترین فوتبال را در اروپا می‌بینیم و باید کار کنیم تا فوتبال تراکتور و ایران به فوتبال اروپا نزدیک و اختلاف موجود را کم کنیم.
وی در شناختش از فوتبال ایران گفت: همانطور که گفتم شناخت زیادی راجع به فوتبال ایران نداشتم. طبیعتاً بازیکنانی که در فوتبال اروپا بازی می‌کنند را می‌شناختم و پیگیری می‌کردم. همچنین بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی را دیدم اما در مورد لیگ ایران شناختی نداشتم. خیلی سخت است که در فوتبال اروپا یک بازی از لیگ ایران را تماشا کنید و به همین دلیل اطلاعاتی از لیگ ایران به آنجا نمی‌رسد.
سرمربی تیم تراکتور در مورد برنامه اش در این تیم عنوان کرد: به نظرم باید روز به روز پیش برویم چون اگر اینگونه تلاش کنیم خیلی راحت‌تر پیشرفت خواهیم کرد تا اینکه منتظر زمان طولانی باشیم. به عقیده من اگر باشگاه تراکتور می‌خواهد در بین تیم‌های مدعی و بزرگ لیگ باشد، اولین چیزی که بدان نیاز دارد، سرمایه‌گذاری است. برای اینکه بتوانید بازیکنان باکیفیتی را جذب کنید باید مبلغ آن را پرداخت کنید تا تیم خوبی تشکیل بدهید که بتواند رقابت کند. این سرمایه‌گذاری خیلی مهم است. ما تیم خوبی داریم و شاید با یک تغییر کوچک بتوان خیلی پیشرفت کرد و چند پله بالاتر رفت که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. بازهم تکرار می‌کنم که اگر روی پیشرفت متمرکز شویم خیلی بهتر از این است که از الان فکر کنیم که در ۳ یا ۶ ماه آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما از آینده خبر نداریم و باید روز به روز و هفته به هفته کار کنیم و بار دیگر تأکید می‌کنم برای اینکه تراکتور در بالای جدول قرار بگیرد باید سرمایه‌گذاری کند.
خمز تصریح کرد: بازی با سه مدافع با بازی با پنج مدافع فرق می‌کند. سیستمی که تراکتور قبل از من بازی می‌کرد سه دفاع مرکزی و دو دفاع کناری داشت که خط دفاعی پنج نفره را تشکیل می‌داد. ولی ما از دو وینگر در کنار سه مدافع استفاده می‌کنیم. ما به خاطر مصدومیت حسینی و قادری مجبور شدیم با سه دفاع بازی کنیم که خوب پیش رفته و با این روش بهتر دفاع کردیم. نمی‌گویم که از این به بعد حتما با این سیستم بازی خواهیم کرد چون امکان دارد که در هر بازی سیستم خود را تغییر بدهیم، اما خیلی خوب است که تیم با آرایش‌های مختلف بازی می‌کند و این تنوع تاکتیکی باعث می‌شود که ما نسبت به حریفان برتری داشته باشیم و رقیب را سورپرایز کنیم. این به ما کمک خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.