مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

آذربایجان شرقی اولین اکیپ امدادی در مناطق زلزله زده خوی و ترکیه

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر فعالیت های گروهی متعددی موسوم به Team Working انجام شده است گفت: در زلزله های اخیر شهرستان خوی و مناطق جنوبی ترکیه این امر به عینه مشاهده گردید.

“حمید منجم” روز دوشنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۱ در جمع اصحاب رسانه از تحقق بیش از ۸۵ درصدی اهداف از پیش تعیین شده این مجموعه خبر داد و افزود: اصلی ترین دغدغه ما، پوشش ظرفیت های امدادی آذربایجان شرقی و تعامل با دستگاه های اجرایی استان است لذا قبلاً انبارهای اصلی برای دپوی اقلام ضروری نداشتیم اما اکنون از تمام اقلام زیستی و امدادی از رشد قابل قبولی برخوردار هستیم.

وی با ذکر این نکته که از لحاظ دپوی وسایل امدادی جزو استانهای بسیار مجهز کشور هستیم ادامه داد: یک دستگاه خودروی آرگو برای گذر از مناطق صعب‌العبور در اختیار داشتیم که امروزه این تعداد به ۳ دستگاه رسیده و از لحاظ خودروهای سنگین، آذربایجان شرقی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است و هلی کوپتر، واحدهای زنده یاب و خودروهای امدادی نیز در دسترس امدادگران می باشد.

منجم در خصوص پُست های موقتی امدادی نیز گفت: در حال حاضر با ۱۰ واحد برای پوشش خلاءهای مواصلاتی استان، رتبه اول کشوری را دارا هستیم و در آموزش عمومی نیز با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه بوده و دانشگاه علمی – کاربردی جمعیت هلال احمر نیز با رشته های جدید به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: در دوره طرح دادرس، شهرستان مراغه میزبان ۱۲۰۰ نفر از امدادگران کشور بود تا در روزهای دشوار به داد مظلومان برسند زیرا حوزه داوطلبان، پلی میان نیازمندان و توانمندان است تا از طریق خیرین به امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث غیرمترقبه بپردازیم.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت ۴ داروخانه سانتر در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد که یکی از آنها متعلق به جمعیت هلال احمر است و پس از رایزنی‌های متعدد، داروخانه هلال احمر به صورت شبانه‌روزی به فعالیت می‌پردازد.

منجم در بخش دیگری از اظهارات خود از استقرار ۱۱ اردوگاه امدادی در مناطق زلزله زده خوی و ترکیه خبر داد و افزود: کاهش آلام بشری از طریق تدارک تجهیزات لجستیکی مدنظر هلال احمر و جمعیت صلیب سرخ جهانی است لذا ۹ میلیارد تومان کمک به مردم زلزله زده انجام شده و ۶ میلیارد تومان نیز وام جهت خدمت به مردم دریافت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زلزله خوی امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی زودتر از سایر امدادگران به مناطق روستایی زلزله زده رسیدند و در زلزله ترکیه نیز همچنان با سرعت بی نظیر در قالب اولین اکیپ امدادی از ایران، مأموریت خود را به انجام رساندند.

منجم یادآور شد: تعداد ۱۲۰۰ نفر امدادگر کشیک داوطلب در سطح آذربایجان شرقی داریم و ۳۲ هزار نفر شبکه فعال جوانان در سطح استان وجود دارد که ۸ هزار نفر داوطلب جوان بالای ۳۵ سال می باشند مشغول خدمت رسانی هستیم زیرا اعتماد مردم به مجموعه هلال احمر بسیار پر افتخار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زمان زلزله خوی بیش از دو هفته در آن مناطق مستقر بودیم گفت: تعداد ۹۳۰۰ پُرس غذا تنها در اردوگاه مستقر در مناطق زلزله زده متعلق به آذربایجان شرقی توزیع گردید که تلاش بی شائبه خیرین آذربایجانی را به اثبات می رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.