مدیر ستاد دیه استان در پایان سال ۱۴۰۱ خبر خوش داد؛

آزادی ۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ و در آستانه سال جدید ۲۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان تبریز و ۲۵ نفر دیگر از زندان شهرستان‌های آذربایجان شرقی آزاد شدند که به همت خیرین و با سازماندهی ستاد دیه استان عملیاتی گردید.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای آزادسازی این عزیز خانواده ها مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک ویژه‌ بلاعوض و ۶۵۰ میلیارد تومان با وام ۴ درصد پرداخت شد گفت: در طول سال جاری تعداد ۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که کل مبلغ بدهی این افراد ۵۳۰ میلیارد تومان بود.

“رسول تقی پور” در جمع خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی افزود: در این راستا، مبلغ ۴۷۳ میلیارد تومان از طریق اعسار مورد پذیرش قرار گرفته و به صورت اقساطی پرداخت می‌شود و مبلغ مساعدت از طریق تسهیلات وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد نیز به مبلغ ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به این افراد پرداخته شده‌ است.

وی، آورده‌ خانواده‌های زندانیان را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: بخشی از بدهی این افراد به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق اخذ گذشت رضایتمندانه شکات پرداخت شده است کمااینکه ۲۲ میلیارد تومان از طریق ستاد دیه به صورت کمک ویژه و بلاعوض برای بدهی این زندانیان پرداخت شده‌ است.

وی با ذکر این نکته که در سال جاری ۵۵۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، آزاد شدند اضافه کرد: خوشبختانه امسال تعداد ۵۵۶ زندانی دیگر به آغوش خانواده بازگشتند اما اکنون ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان در زندان های استان دست و پنجه نرم می کنند که اگر ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ تامین شود در طول ۸ ماه زمینه‌ آزادی این عزیزان فراهم می‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی یادآور شد: در حال‌ حاضر ۵ زندانی جرایم غیرعمدِ زن با بدهی حدود ۱۰ میلیارد در زندانهای استان وجود دارد که در روزهای آتی و با درخواست اعساری که ارائه داده‌اند آزاد خواهند شد و در طول سال جاری ۷ نفر زندانی زن از زندان‌های استان آزاد شده اند.

تقی پور با اشاره به بهترین کمک‌هایی که در طول یکسال انجام گرفته است افزود: خیران جوان آذربایجانی، هزینه‌ تولد فرزند، هزینه‌ سفره‌ عقد، هزینه‌ ترخیص از خدمت سربازی، فیش حج و غیره را به این کار اختصاص داده‌اند که تنها در استان ما بدین صورت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است اظهار کرد: جشن گلریزان پیش رو در ۱۶ فرودین ماه سال ۱۴۰۲ مصادف با ولادت امام حسن(ع) بعد از افطار در محل تالار معلم تبریز برگزار خواهد شد و از طریق شبکه‌های مجازی و نصب بنر در میادین داخل شهر اطلاع رسانی به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است به گفته مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی، جشن گلریزان تبریز دومین استان پس از اصفهان از نظر مبالغ جمع آوری شده و اولین استان از نظر آحاد جمعیت و خَیّر در سطح کشور می باشد و همه شهروندان خیراندیش جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به این جشن دعوت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.