شفاف سازی اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری:

جذب 6.4 همت از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی/ ورود 8.7 همت اعتبار به استان در سال 1401

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، مجموع اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهور به استان را 22 همت اعلام کرد و گفت: از این رقم تاکنون 6.4 همت از منابع مختلف جذب شده است.

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران با حضور در بخش خبری 23 شبکه سهند به شفاف سازی اعتبارات مربوط به سفرهای اول و دوم رئیس‌جمهور به استان پرداخت و اظهار کرد: در دور اول سفرهای ریاست جمهوری 22 همت اعتبار برای پروژه هایی که سالیان سال در استان نیمه تمام باقی مانده بودند، مصوب شد.
وی با بیان اینکه این اعتبارات در هر صورت برای استان هزینه می شود، افزود: دوره زمانی این اعتبارات که بخش عمده آن ملی هستند سه ساله است.
فرشکاران تصریح کرد: سال اول از محل اعتبارات سفر، رقم مشخصی برای پیشبرد پروژه‌ها وارد استان می‌شود و تا کنون 6.4 همت از منابع مختلف جذب شده است که عمده آن به سازمان برنامه و بودجه کشور و اعتبارات استانی مربوط می‌شود.
این مسوول در ادامه با اشاره به اهمیت و آثار سفر رئیس جمهور به استان اذعان داشت: در سال 1400 مجموع اعتبار مصوب استان رقم یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده و 57 درصد این اعتبار جذب شد که 34 درصد آن نیز به صورت اوراق بوده است؛ اما در سال 1401 علاوه بر اعتبارات استانی تنها از بابت اعتبارات سفر که از منابع مختلف تامین شده 8.7 همت اعتبار جذب استان کرده‌ایم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر این رقم را با اعتبارات عمومی جمع ببندیم در واقع نزدیک به 10 همت اعتبار وارد استان شده که رقم بسیار چشمگیری است، متذکر شد: ندانستن این اتفاقات و وارونه جلوه دادن حقایق از طریق تعاریف غیربودجه ای به دور از انصاف بوده و عملکرد استان را زیر سوال می‌برد.

9.3 همت اعتبار مصوب، عایدی سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

فرشکاران در بخش دیگری از صحبت‌های خود مجموع اعتبارات مصوب سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی را 9.3 همت اعلام و اظهار کرد: با توجه به جذب 100 درصدی اعتبارات و اجرای کامل مصوبات سفر قبلی، احتمال افزایش این رقم نیز وجود دارد.
وی در عین حال خاطرنشان ساخت: این رقم جدای از 22 همت مصوب سفر قبلی و مربوط به اعتبارات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان‌ها است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه راه اندازی و تجهیز کارگاه پروژه‌هایی که 15 تا 20 سال عمر دارند و به مرحله اجرا نرسیده اند سخت تر از شروع پروژه های جدید است، تاکید کرد: دوره زمانی اعتبارات سه ساله بوده و تصور جذب این میزان اعتبار در طول یک سال کاملا غیر منطقی به نظر می‌رسد.
فرشکاران مدعی شد: تلاش ما این است که در سال 1402 نیز جذب اعتبارات مصوب به میزان 100 درصدی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.