۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی حیدربابای شهریار در بستان آباد ارسال شد

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه جشنواره ملی حیدربابای شهریار ۲۳ تیرماه امسال برگزار می شود، گفت: ۶۰۰ اثر از ۱۹ استان در بخش شعر، نقاشی، پوستر و خوشنویسی به دبیرخانه این جشنواره در بستان آباد ارسال شده است.
عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حسن گلی با بیان اینکه مقدمات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشنواره ملی حیدربابای شهریار در روستای «خشکناب» زادگاه پدری استاد شهریار تدارک دیده شده است، افزود: از هر بخش سه اثر برگزیده در این جشنواره معرفی می شود.
وی از آمادگی آذربایجان شرقی برای برگزاری جشنواره حیدربابا به صورت بین المللی در شهرستان بستان آباد خبر داد و افزود: تلاش می کنیم جشنواره حیدربابای شهریار سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.
علیرضا توری فرماندار شهرستان بستان آباد نیز از آماده بودن زیرساخت های برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای محوطه سازی خانه پدری استاد شهریار اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه آسفالت ریزی راه روستای خشکناب انجام شده است، افزود: در تلاش هستیم ظرفیت های روستاها را با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های منحصر به همان روستا نشان دهیم.
دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در بخش فرهنگ و ادب شامل (دوران زندگی شهریار، اندیشه های اسلامی و مذهبی شهریار، وصف توانایی، ذوق ادبی، مکتب و اندیشه های اجتماعی شهریار) و بخش هنرهای تجسمی شامل (اشعار شهریار، دوران زندگی شهریار، تمثال شهریار، روستا و خانه پدری شهریار) برگزار می شود.

نخستین جشنواره حیدربابای شهریار نیز تیر ماه سال گذشته برگزار شد و ۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.