آنچه در انتخابات هیات رئیسه شورای ششم شهر تبریز در سال سوم گذشت؛

دبیری پاتک زد و رئیس شد

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای ششم شهر تبریز به ریاست رسول برگی و با حضور اعضای شورا و معاون منابع انسانی شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید که به انتخابات هیات رئیسه پارلمان شهری تبریز برای سال سوم اختصاص داشت.

از ساعات اولیه جلسه روز یکشنبه – ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ – مذاکرات چند نفره اعضای شورای شهر برای انتخابات هیأت رئیسه تشکیل گردید تا هماهنگی های جناحی و گروهی به عمل آید.

در دقایق ابتدایی جلسه و به دستور ریاست شورا و به درخواست برخی از اعضا، تنفس ۱۵ دقیقهای اعمال گردید تا حرفهای درگوشی و خصوصی برخی از اعضای شورا شکل بگیرد که طی آن، طیف اقلیت ۶ نفره در محل صندلی های خود و طیف اکثریت نیز مرتب در حال رفت و آمد به اتاق پشتی تالار شورا بودند!

در دور اول ماراتن انتخابات سال سوم، رسول برگی، شهرام دبیری، سیدکاظم زعفرانچیلر و حکیمه غفوری کاندیدای ریاست شورای شهر شدند اما انتخابات کُرسی ریاست شورا بین رسول برگی و شهرام دبیری به دور دوم کشیده شد و در نهایت شهرام دبیری با ۶ رای اعضای شورا به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب گردید و برگی با ۵ رای از تصاحب صندلی میانی تالار شورا ناکام ماند.

در مرحله بعدی جلسه این هفته، یاسین بجانی و روح الله دهقان نژاد برای نائب رئیسی شورا اعلام کاندیداتوری کردند که در نهایت روح الله دهقان نژاد با ۷ رای به پیروزی رسید و یاسین بجانی با ۵ رای از نائب رئیسی شورا بازماند.

برای کسب کرسی دبیری اول نیز احد صادقی تنها کاندیدا از میان اعضای شورا بود و مانند ترکیب دوره سال دوم توانست با ۹ رای به عنوان دبیر شورا انتخاب گردد.

یاسین بجانی نیز با ۹ رای به عنوان سخنگوی شورای ششم شهر تبریز برای سال سوم انتخاب گردید.

در ادامه جلسه انتخابات هیات رئیسه سال سوم شورا، هیچ کدام از اعضا برای سخنگویی شورا اعلام آمادگی نکردند، به طوری که رسول برگی از تک تک اعضا برای کاندیداتوری سخنگویی شورا دعوت نمود و پس از اینکه هیچ کدام از اعضا پا پیش نگذاشتند دست آخر فقط یاسین بجانی بود که تنها کاندیدای این کرسی شد و به عنوان دبیر دوم و سخنگوی شورا انتخاب گردید. این وضعیت برای کسب کرسی خزانه داری شورا نیز تکرار گردید و به غیر از پرویز هادی، کسی عهده دار این سمت نشد و در نهایت، عضو پهلوان شورای ششم شهر تبریز با ۱۱ رای برای تکیه بر این کرسی انتخاب گردید.

پس از اتمام مراحل رای گیری جهت انتخاب ترکیب هیات رئیسه سال سوم شورای ششم شهر تبریز، واکنش طعنه آمیز حکیمه غفوری به نتایج انتخابات هیأت رئیسه جالب توجه بود که به صورت غیرمستقیم خطاب به طیف اقلیت به دلیل رای به شهرام دبیری گفت: از نیروهای انقلابی تشکر می کنم که به نام اصولگرا وارد شورا شدند… که این سخنان، با خنده حاضرین روبرو گردید!

رسول برگی نیز پس از پایان ماراتن انتخابات سال سوم هیات رئیسه شورای ششم شهر در بین خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از افراد، امروز نقاب برداشته و چهره واقعی خود را نشان دادند گفت: تا به امروز با کسی معامله نکردم اما کسانی که اعلام کرده بودند برای جنگ با دبیری وارد شورا شده اند به دبیری رای دادند!

او با ذکر این نکته که فردی ساعت ۳ نصف شب با  اعضا تماس گرفته که من ۶ رای جمع کردهام و شما هم به ما رای بدهید تا ۷ رای داشته باشیم افزود: اما امروز برای همه ثابت شد که اهل معامله نبوده و شرافتم را نفروختم.

شهرام دبیری در حالی پس از چند سال دوری از ریاست شورا و با ۶ رای اعضای شورای انقلابی ششم تبریز به این سمت انتخاب گردید که در هر دو دور انتخابات این هفته، موفق به کسب ۶ رای در رقابت با دیگر رقبا، به ویژه رسول برگی شد. به اعتقاد کارشناسان حوزه شهری، انتخاب دبیری به عنوان رئیس شورای ششم تبریز برای سال سوم در حالی صورت گرفت که پیش تر و در رقایت های انتخاباتی شورای ششم، وی و دوران طولانی مدت ریاستش بر ادوار شوراها به محور اصلی نطق ها، نقدها و زوایای فکری اغلب کاندیداهایی تبدیل شده بود که برخی از آنها، در شورای ششم حاضر هستند و بخشی از سبد رای انتخاب دبیری به ریاست سال سوم شورای ششم شهر تبریز نیز متعلق به همین اعضای انقلابی گردید و حال باید دید با انتخاب او به ریاست سال سوم شورای ششم، سنگینی کفه ترازوی پارلمان شهری تبریز چگونه
خواهد بود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.