مهدی شادی زاده خبر داد:

نمایش دو مستند در روز ملی سینما

قطعه «خانه آبی» با رویکرد نوستالژی تاریخ سینما اجرا می شود
عصرآزادی آنلاین / سرویس فرهنگی:
مهدی شادی زاده از اجرای قطعه «خانه آبی»،  نمایش دو مستند «موج نو سینمای ایران» و «روز ملی سینما» و سخنرانی اهالی سفارت ژاپن همزمان با روز ملی سینما در خانه هنرمندان خبر داد.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ مهدی شادی زاده مستند‌ساز و دبیر جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» گفت: مراسم افتتاحیه روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه در خانه هنرمندان برگزار می شود که قرار است در این مراسم قطعه «خانه آبی» که توسط شاهین علیخانی آهنگساز و نوازنده پیانو ساخته شده است در سالن شهناز خانه هنرمندان اجرا شود که این اثر موسیقایی با رویکرد نوستالژی تاریخ سینما ساخته شده است.
دبیر جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» در ادامه بیان کرد: آهنگسازی این اثر سه ماه طول کشیده است و یونس عزیزالدین نوازنده هارمونیکا و پرهام نیکو خوی به عنوان نوازنده گیتار در این مراسم به اجرای برنامه می پردازند.
وی افزود: همچنین در این مراسم دو مستند با عنوان «موج نو سینمای ایران» و «روز ملی سینما» نمایش داده می شود که ساخت این مستندها به عهده من و طیبه مونسان بوده است. همچنین این مراسم با حضور چهره های سرشناس و اهالی سفارت ژاپن و سخنرانی سفیر ژاپن همراه خواهد بود.
این مستند‌ساز در پایان گفت: به بهانه فیلم های «یاساجیرو اوزو» کارگردان مشهور جهان  نزدیکی فرهنگ ایران و ژاپن از طریق سینما بررسی می شود و بعد از افتتاحیه در روزهای مختلف جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان متخصص با رویکرد تخصصی برگزار می شود که به زودی اطلاعات دقیق این نشست ها اطلاع رسانی می شود. همچنین این مراسم با همکاری گالری لانژ دیان برگزار می شود.
عوامل جشنواره عبارتند از: لیلی گلستان شورای سیاست گذاری، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری، بهداد نجفی اسدالهی شورای سیاست گذاری، علیرضا شادی زاده شورای سیاست گذاری، زهره حسنی مشاور هنری و طراح گرافیک، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.