همکاری موزه مردم شناسی تبریزی با جشنواره بین المللی «عکس 5»

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
بهداد نجفی از همکاری جشنواره بین المللی «عکس ۵» با موزه مردم شناسی تبریزی خبر داد.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ بهداد نجفی اسدالهی، نقاش و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی «عکس ۵» گفت: قرار است این جشنواره با موزه مردم شناسی تبریزی در برگزاری مراسم روز ملی سینما همکاری کند که این موزه توسط منصوره حاجی بابا تبریزی هنرمند مجسمه ساز در شهرستان نوشهر استان مازندران تاسیس شده است.
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره «عکس ۵» تاکید کرد: این موزه در راستای اهداف خود جهت افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری میان رشته ای از جمله هنرهای تجسمی و سینما همکاری خود با این جشنواره آغاز کرده است. در این راستا دو رویکرد مطالعه آثار تجسمی با محتوای تاریخی و نیز فرهنگ و هنر معاصر و تعامل آنها با سینما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: شورای هنری تشکیل شده در موزه مردم شناسی تبریزی انتخاب، نمایش و مدیریت اجرای زنده آثار اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی، نقاشی خط و مجسمه سازی را که از نظر سابقه فعالیت یا محتوای آثارشان مرتبط با سینما و محورهای مراسم است را بر عهده خواهد داشت.
این هنرمند در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال بررسی تعامل هنرهای تجسمی با سینما و تاثیر نقاشی بر موج نو سینمای ایران از موضوعات مطالعاتی این مراسم است در نتیجه این همکاری می تواند نقشی سازنده در پر رنگ تر شدن این محور داشته باشد.
از جمله اساتید و هنرمندان دعوت شده به این بخش جشنواره برای نمایش و یا اجرای آثار می‌توان به امیرحسین صدیق، محمد علی سعیدی، مصطفی خزایی، سامان شادانلو (ایلخان)، سعیده آرین، زهره حسنی، آنا زرشین و … اشاره کرد. همچنین قرار است اجرای زنده آثار کالیگرافی در مراسم امسال توسط اساتید و هنرمندانی از جمله علیرضا روح الامینی و حسین احصایی انجام شود.
این نقاش در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال این مراسم در روز ۲۱ شهریور ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان با همکاری گالری لانژ دیان برگزار شود. جهت ایجاد تسهیلات بیشتر علاقه مندان به شرکت در مراسم روز ملی سینما می توانند از قبل در سایت مربوطه که به زودی اعلام خواهد شد ثبت نام نمایند. همچنین امسال مجموعه دیدنگار به شکل تخصصی با جشنواره در این زمینه و سایر موضوعات مرتبط همکاری می کند.
عوامل جشنواره عبارتند از: لیلی گلستان شورای سیاست گذاری، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری، بهداد نجفی اسدالهی شورای سیاست گذاری، علیرضا شادی زاده شورای سیاست گذاری، زهره حسنی مشاور هنری و طراح گرافیک، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.