مدیرعامل منطقه ویژه ربع رشیدی خبر داد؛

تبریز میزبان یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس ۲۰۲۳

ثبت نام تا پایان مهر ماه ادامه دارد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: مدیرعامل منطقه ویژه علم و فن آوری ربع رشیدی تبریز با اشاره به اینکه ثبت نام یازدهمین نمایشگاه رینوتکس به مدت یک ماه آغاز شده است گفت: یازدهمین نمایشگاه رینوتکس با تنوع سازی و استفاده از ظرفیت‌ های استانی و ملی همراه خواهد بود که ثبت نام آن از اول مهرماه شروع شده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.
رضا کریملو در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه ۱۷ تا۲۰ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تبریز و در بخش های مختلف برگزار خواهد شد که همانند دوره های قبلی از تمام فناوران دعوت به عمل می‌ آید.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه یازدهم ۵ هدف عمده دنبال می‌شود و برای برگزاری نمایشگاه شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی احکام خود را از استاندار آذربایجان‌ شرقی دریافت کرده اند و زون بندی تخصصی بر اساس کاربرد در نظر گرفته شده است.
کریملو با اشاره فعالیت ۱۳ کمیته تخصصی در نمایشگاه رینوتکس بیان کرد: رویکرد استفاده از جوانان متخصص و دانشگاهی وجود دارد و امسال به دنبال پررنگ تر کردن حضور نمایشگاه و حمایت مدیریت نمایشگاه هستیم.
وی با تاکید بر استفاده از نظرات مردمی در طرح های منتخب یادآور شد: شفافیت در این نمایشگاه بیشتر خواهد شد و در کنار نمایشگاه برنامه های جنبی نیز در محورهای مختلف در ۴ روز برگزاری نمایشگاه اجرا می شود.
کریملو با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس در تقویم وزارت علوم قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: نمایشگاه یازدهم مسئله محور خواهد بود تا مسائل و مشکلات عمومی و صنایع مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: حدود ۸۰ رویداد تخصصی در نمایشگاه یازدهم برگزار می شود و از ظرفیت های استانی و دانشگاهی استفاده می‌ شود و حدود ۲۰ رویداد در قالب همایش و بزرگ خواهد بود و ۶۰ رویداد در قالی ورکشاپ برگزار می‌ شود.
کریملو همچنین از برگزاری نمایشگاه فناوری ویژه دانش آموزان با عنوان رینوفست خبرداد و افزود: این نمایشگاه برای اولین بار و مختص دانش آموزان و در سه محور خواهد بود.
وی پیش بینی کرد که امسال بیش از یکهزار طرح در نمایشگاه حاضر شوند که البته جدا از نمایشگاه رینوفست است و تاکنون فعالان این حوزه از کشورهای ارمنستان، تاتارستان، ترکیه، هندوستان و چین اعلام آمادگی کرده اند و ثبت نام از طریق سایت www.Rinotex.ir امکان پذیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.