آنچه در دهه اول آبان ۱۴۰۲ از سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی خبر آمد؛

تداوم نظارت بر اجرای سریع پروژه های آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: در راستای کنترل، نظارت و مدیریت و برنامه ریزی پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به صورت میدانی در برخی از آنها حضور یافته و برای حل مشکلاتی که مانع پیشرفت پروژه ها می گردد نقشه راه ترسیم نمود…

◾️انتقال ۲۰۹ کیلومتر فیبر نوری با رویکرد ارتقای بهره وری در سیستم توزیع برق آذربایجان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی از انتقال ۲۰۹ کیلومتر فیبر نوری با رویکرد ارتقای بهره‌ وری در سیستم توزیع برق آذربایجان و تبادل اطلاعات بین نواحی و مرکز خبر داد.
حیدر فتح‌ زاده در حاشیه بازدید از فیبر نوری شرکت توزیع برق آذربایجان افزود: خطوط انتقال فیبر نوری با رویکرد ارتقای بهره وری نقش مهم و موثری در مدیریت صحیح منابع انرژی و شناخت به موقع از قطع برقی و ارتقای شاخص های پاسخگویی به مشتریان دارد.

◾️رشد ۴۰ درصدی اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ نسبت به ابتدای سال قبل

سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ این استان نسبت به ابتدای سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد داشته و سهم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان از اعتبارات متناظر در کشور حدود ۳.۳۵ درصد است.
علی فرجی افزود: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸.۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان از محل اعتبارات تملک دارایی‌ های سرمایه‌ ای استانی، سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی، ۰.۲۷ درصد ورزش، توازن ۱.۲ است که در پایان مهر ماه مبلغ ۲.۷۷ میلیارد ریال معادل ۹.۶ درصد تخصیص ابلاغ شده است.

◾️پیشرفت 80 درصدی جاده کنارگذر ایلخچی و احتمال افتتاح آن تا پایان سال ۱۴۰۲

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: میزان پیشرفت پروژه جاده کنارگذر ایلخچی بیش از ۸۰ درصد بوده و تلاش می شود با انجام اقدامات لازم در خصوص تعیین تکلیف ماده ۹ و رفع معارض اراضی مسیر تا پایان سال جاری امکان بازگشایی مسیر فراهم شود.
حیدر فتح‌زاده در حاشیه بازدید از این جاده حیاتی برای ایلخچی اظهار کرد: طی این بازدید ضمن بررسی چالش ها و موانع پیشرفت کار، تصمیمات لازم برای حل مشکلات توسط دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف گردید.

◾️کنترل راه ها با دوربین‌ های نظارت تصویری، کنترل سرعت و سامانه‌ های تردد شمار

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: راههای این استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۹۹ دوربین کنترل سرعت، ۹۸ سامانه ترددشمار و ۴ سامانه توزین در حال حرکت و ۶ عدد تابلو اطلاع رسانی متصل به مرکز مدیریت راه های استان کنترل شده و سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در ارتباط با مشکلات جاده ای است.
حیدر فتح‌ زاده در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه های استان اظهار کرد: توسعه فناوری و به کارگیری آن در مدیریت مطلوب راهها، شناخت نقاط پرترافیک استان، تامین امکانات مورد نیاز برای رفع مشکلات راه ها و در نهایت ارتقای سلامت اداری با بهره‌گیری از حرم داپ یا همان پلاک خوان ها و تطابق آن با نوع حمل و مسیر بار نقش مهمی در مدیریت راهها دارد.

◾️پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی قطعه شماره ۶ آزادراه تبریز – اورمیه

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی قطعه شماره ۶ آزادراه تبریز – اورمیه گفت: با بهره برداری از این قطعه علاوه بر کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای اتوبان شهید کسائی، تردد بین غرب و شرق کشور تسریع می شود.
حیدر فتح‌ زاده در حاشیه بازدید از قطعه شماره ۶ آزادراه تبریز – اورمیه اظهار کرد: طول این مسیر ۲۸ کیلومتر بوده و با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی و ۴۰ درصدی بخش دولتی در حال اجراست.
وی افزود: اجرای تملک ۹ ماده جهت تملک اراضی مسیر و تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در تکمیل پروژه از چالش های اجرای این پروژه به شمار می‌ رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.