مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی از تضمین کیفیت تولیدات تراکتورسازان خبر داد؛

تراکتورهای استاندارد متضمن حضور در بازارهای جهانی

مصطفی صحرایی: تولیدات تراکتورسازی از منظر استاندارد بسیار خوب است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز گفت: حضور استاندارد و ارتباط و همکاری تنگاتنگ با مجموعه تراکتورسازی متضمن کیفیت تولیدات این گروه بوده و از منظر استاندارد کیفیت تولیدات تراکتورسازی بسیار خوب است.

مصطفی صحرایی افزود: تراکتورسازی مجهز به بسیاری از آزمایشگاه های ارزیابی و کیفیت در تعیین سطح نوع و سایر موارد می باشد که از سطح بالایی برخوردارند و حتی تعدادی از آزمایشگاههای این مجموعه همکار استاندارد بوده و در بحث استاندارد سنجی تولیدات در سطح کشور نیز خدمات ارائه می کنند.
وی اظهار کرد: استفاده از پتانسیل های این آزمایشگاهها و تقویت آنها با توجه به ارتباط فی مابین استاندارد و تراکتورسازی در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد.
صحرایی با اشاره به اینکه استاندارد از منظر نظارتی حامی مصرف کننده است تاکید کرد: در عین حال در کنار واحدهای تولیدی مانند تراکتورسازی، حضور مجموعه استاندارد نیز جنبه حمایتی و پشتیبانی برای تولید محصولات با کیفیت بالا و عرضه به مصرف کنندگان دارد.

این مقام مسئول، از بالا بردن ارزش تولیدات با استفاده از مقیاسهای استانداردسازی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: وقتی تولیدات با این برآیندهای استاندارد مطابق داده شوند زمینه حضور در بازارهای جهانی را ممکن ساخته و در نتیجه شاهد ارزآوری برای کشور خواهیم بود.
صحرایی در عین حال تراکتورسازی را برند ملی کشور خواند و خاطرنشان کرد: تراکتورسازی تبریز نه تنها برای منطقه آذربایجان که برای کل کشور باعث افتخار و مباهات است و تلاش تک تک کارکنان آن برای تولید محصولی که در امنیت غذایی کشور تاثیر دارد ستودنی است.
معاون مهندسی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز نیز در این بازدید به نقش سازمان استاندارد در فرآیند تایید نوع محصولات جاری و جدید تراکتورسازان شامل تراکتورهای شالیزار، تراکتورهای کابین دار و کامیونت های خودروسازان دیزلی و جایگاه این اقدامات در توسعه فعالیت های تراکتورسازی تاکید کرد.

شایان ذکر است به گفته امیر جدیری فیضی – معاون فنی و توسعه گروه صنعتی تراکتورسازی – این گروه صنعتی دارای ۴ آزمایشگاه کالیبراسیون شامل انداز گیری دقیق، استاندارد محصول شامل مرکز تست تراکتور، تست موتور، مواد و شیمی می باشد که ۳ آزمایشگاه کالیبراسیون، استاندارد محصول و تست موتور همکار سازمان ملی استاندارد بوده و آزمایشگاه مواد و شیمی در حال طی مراحل جهت اخذ گواهینامه مربوطه به منظور همکاری با استاندارد می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.