در آیین بزرگداشت شهدای بمباران ۲۷ دی مشهدالرضای دانشگاههای ایران عنوان شد؛

درخشش دانشگاه تبریز مدیون شهداست

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: آیین بزرگداشت شهدای بمباران ۲۷ دی دانشگاه تبریز با تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان این واقعه با حضور جمعی از خانواده های شهداء، مسئولان استانی و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

شهدا در راه افزایش اقتدار کشور از زندگی خود گذشتند

رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این مراسم گفت: ۲۷ دی ۶۵، یادآور واقعه‌ ای است که ۲۲ نُخبه، جوان و ایثارگر در دانشکده فنی دانشگاه تبریز شهید شدند تا اینکه دانشگاه تبریز به مشهدالشهدای دانشگاههای کشور شرف یابد و این مشرف شدن، به واسطه از جان گذشتگی و خون پاک این شهدا است.
صفر نصراله زاده با تاکید بر اینکه این شهدا افتخار بزرگی برای ما آفریدند ادامه داد: امروزه با افتخار از شهدای ۲۷ دی این دانشگاه یاد می‌ کنیم که باعث شدند، دانشگاه تبریز همچون نگینی در منطقه و شمال غرب کشور بدرخشد.
وی با تاکید بر اینکه شهدا در راستای پیروی از ولی امر مسلمین، در راه خدمت به مردم و افزایش اقتدار کشور از زندگی و همه چیز خود گذشتند افزود: خدمت صادقانه و بی منت به مردم، کمک به اقتدار کشور و رعایت حجاب و پوشش اسلامی کمترین کار ما در قبال تحقق آرمان های این شهدا است.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه امروزه تمام افتخارات، پیشرفت، اقتدار، عزت و قدرت ما در دنیا به واسطه پیروی از ولایت فقیه بوده است اضافه کرد: در حال حاضر رسالت و وظیفه اساتید و نخبه‌های جامعه ما برای حمایت از ولایت فقیه، کار و تلاش و تولید علم و فناوری برای رسیدن به خودکفایی است.
به گفته نصراله زاده، در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ و در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، ۲۲ تن از دانشجویان این دانشکده که در حال انجام اقدامات پشتیبانی از رزمندگان جنگ تحمیلی بودند به شهادت رسیدند.
بر این اساس، آن شب دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز شامل هاشم اخترشمار، عباس ارشدی‌پور، بیاض‌ علی اسدی‌ فرد، یعقوب اسماعیل‌زاده جیقه، سعید امیرخانی، مهدی امیرکاظمی، سیدمحسن امین جواهری، مرتضی جابری، عادل جعفری نویمی‌ پور، ایرج خلوتی، حسین رضاپور، علیرضا رضوانجو، مرتضی زمانپور نیاوران، حسین شیرین سرند، شیرزاد شریفی، صدیار صفری، علی فصیح کجابادی، رحمان قفل‌گری، علیرضا کریمی وفایی‌پور، محسن محمدی غریبانی، فؤالدین محمودی نیا دهشتران و حمیدرضا ملکوتی‌ خواه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

خداوند شهدا را به نخستین صفت خود مزین کرده است

نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمالغرب سپاه با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که شهدا را مثل اموات خود نپندارید که مرده‌اند، بلکه شهیدان زنده تر از مردم عادی هستند گفت: خداوند شهدا را به نخستین صفت خود در آیه‌الکرسی یعنی «حی» مزین کرده و آن‌ها متفاوت از مردگان عادی هستند و بر این اساس شهدا در این عالم هم زنده‌اند.
حجت الاسلام ابوالفضل ولایی با اشاره به اینکه شهدا حق طلبی و عزت طلبی را برای ما به ارمغان آورده و امروز در این عالم هم به ما یاری می‌رسانند افزود: فرهنگ مقاومت که منشاء آن عاشوراست به واسطه برکت خون این شهدا بوده است و مردم ایران، اندیشه و فکر استکبارستیزی را از آغاز انقلاب از امام راحل فهمیدند و آن را به عینیت تبدیل کردند.
نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمالغرب سپاه اضافه کرد: اکنون جریانی که در غزه رخ می‌دهد، ناشی از فرهنگ و مکتب عاشورا و تفکر استکبارستیزی ملت ایران است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم در دو دسته حق و باطل قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی، شعار مقاومت، دنیا را به دو گروه بزرگ تقسیم کرده و بدین ترتیب گروهی طرفدار آمریکا و اسرائیل و گروه دیگر طرفدار غزه و فلسطین هستند که مرکز طرفداران غزه، ایران و مغز آن نیز مقام معظم رهبری است.
ولایی تاکید کرد: امروزه همه کشورها به این نتیجه رسیده اند که آمریکا و اسرائیل عامل اصلی ناآرامی‌ها در منطقه و جهان هستند و آمریکا دیگر نمی‌تواند امنیت اسرائیل و دیگر کشورها را تامین کند.
نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمالغرب سپاه اظهار کرد: زمینه اخراج آمریکا از منطقه به برکت خون شهدا است و خون بهای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز اخراج کامل آمریکا از منطقه است.
وی افزود: دشمنان انقلاب در حال حاضر با توطئه های مختلف در تلاش هستند که مردم در انتخابات شرکت نکنند، ولی ملت ایران در جریان باشند امروز اقتدار، عزت و سربلندی ایران به خاطر حضور و مشارکت مردم در صحنه بوده است.
شایان ذکر است پخش کلیپ و مستند واقعه ۲۷ دی سال ۶۵، اجرای زنده سرود، اجرای تئاتر، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان این روز، حضور در موزه شهدا و ادای احترام به شامخ شهدا، مداحی و روضه خوانی از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.