معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

آذربایجان شرقی عمرانی ترین استان کشور است

جبارعلی ذاکری: در ۶ ماه گذشته ۴۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مساکن مهر استان تخصیص یافته است

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و تشریح پروژه های مورد افتتاح این ایام گفت: تا روز ۲۲ بهمن تعداد ۵۰ پروژه مهم و بسیار مهم با سرمایه گذاری کلان در شهرهای تبریز، خداآفرین، بستان آباد، مراغه، شبستر، چاراویماق، آذرشهر، ورزقان، هوراند و لیلان به بهره برداری خواهد رسید.

“جبارعلی ذاکری” روز ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در جمع تعدادی از اصتاب رسانه های آذربایجان شرقی با اشاره به ۲ هزار و ۱۲۵ پروژه عمرانی در بخش های مختلف با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومان در سطح استان افزود: پیش از این قرار بود که یکهزار و ۹۸۰ پروژه با ۲۴.۵ همت هزینه کرد افتتاح شود که با اضافه شدن سد قیز قلعه سی، طرح های بخش خصوصی و نهضت ملی مسکن، بر تعداد کلی طرح ها اضافه گردید.
وی با ذکر این نکته که سد قیزقلعه سی یکی از مگاپروژه‌ های آماده بهره‌برداری در دهه فجر است ادامه داد: این طرح با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در شُرف بهره‌برداری بوده و هماهنگی با کشور آذربایجان در این زمینه در حال انجام است.
ذاکری اضافه کرد: این پروژه بزرگ عمرانی ۱۹ سال پیش آغاز شده بود که با تخصیص اعتبارات لازم آماده بهره‌ برداری شده و در صورت اعلام آمادگی از سوی کشور آذربایجان، این طرح از سوی روسای جمهور ایران و آذربایجان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: طرح‌های بخش خصوصی استان نیز با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان در این ایام مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که از آن جمله می‌توان به صنایع فولاد امیر در بستان آباد با سرمایه‌گذاری ۲.۳ همت و صنایع لامپ های الکترونیکی با سرمایه‌گذاری ۲.۴ همت اشاره کرد.
ذاکری درباره نهضت ملی مسکن نیز با اشاره به اینکه پیش بینی بهره‌ برداری از ۷ هزار واحد مسکن با تلاش بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر جدید سهند و خودمالکی های روستایی و غیره آماده تحویل به مردم بود تاکید کرد: با تلاش دستگاه های اجرایی، این تعداد واحد به ۹ هزار واحد افزایش یافته و در ایام دهه فجر با حضور معاون وزیر راه به صورت متمرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از بهره برداری یکهزار و ۴۷۹ پروژه روستایی با هزینه کرد ۳۸ همت در روزهای آتی خبر داد و بیان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و ۲ هزار ۷۲۷ روستا در استان دارای سکنه اند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰ روستا، بالای ۲۰ خانوار داشته و پروژه های روستایی با ۲.۷ همت آماده بهره‌برداری هستند.

وی به اقدامات دولت در توسعه پایاب سدهای بهره‌ برداری شده اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵ هزار هکتار شبکه پایاب سد در استان بهره‌برداری شده و تا پایان سال مالی جاری هشت هزار هکتار به این رقم اضافه می‌ شود لذا تلاش بر این است که با ادامه روند فعلی، شبکه پایاب سدها را به ۳۰ هزار هکتار برسانیم.
ذاکری مدول دوم فاضلاب تبریز، فاز تکمیلی مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی، ۱۴ پروژه برقی، ۲۱ پروژه گازی و ۱۳۵ پروژه ارتباطاتی و فناوری را از جمله طرح‌های شاخص و آماده بهره برداری آذربایجان شرقی دانست و یادآور شد: تا عید نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۲۹۸ روستا تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند و درصد برخورداری روستاهای استان اکنون ۹۰ درصد بوده و با افتتاح طرحهای آخر سال به ۹۴ درصد می‌رسد که میانگین کشوری آن نیز به همین مقدار است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اتمام پروژه های مساکن مهر یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است تاکید کرد: در ۶ ماه گذشته و با پیگیری‌ های وزارت راه و شهرسازی توانستیم ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه ها دریافت کنیم که برای تهیه و نصب آسانسور، محوطه سازی مجموعه آپارتمان ها بوده و جهت آماده سازی و ساخت ورودی منطقه سنگرداغی مراغه نیز ۵۰ میلیارد تومان از محل تصویب صندوق ملی مسکن تامین می گردد.
وی با اشاره به اینکه اتصال راه آهن شرق به غرب تبریز یکی از مهمترین پروژه‌ های حوزه حمل و نقل آذربایجان شرقی است خاطرنشان کرد: برای این طرح ۲۷ گزینه بررسی شده که در نهایت در اسفند ماه ۱۴۰۱ یک گزینه را مصوب و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم و در سفر رئیس جمهوری به استان جزو پروژه‌های اولویت‌دار معرفی گردید که شامل ۱۴.۵ کیلومتر تونل به صورت منقطع است و مانع توسعه شهری تبریز هم نخواهد شد.
شایان ذکر است به گفته ذاکری، تا روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ علاوه بر صدها طرح بزرگ و کوچک، تعداد ۵۰ پروژه مهم و بسیار مهم با سرمایه گذاری کلان در شهرهای تبریز، خداآفرین، بستان آباد، مراغه، شبستر، چاراویماق، آذرشهر، ورزقان، هوراند و لیلان به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.