سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروهای کار و واحد‌های نمونه استانی در تبریز برگزار شد؛

اتحاد کارگران و کارفرمایان موجب توسعه صنعت آذربایجان می شود

کریم صادق زاده: این جشنواره توانسته انگیزه و روحیه کاری خاصی را در بین جامعه کار و تولید ایجاد کند
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۱۴۰۲ سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروهای کار و واحد‌های نمونه در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات با حضور استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و از فعالان جامعه کارگری، بازنشستگی، کارآفرینان، پیشکسوتان و کارگران نمونه و کارآفرینان نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم، مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، دبیر اجرایی خانه کارگر و عضو اصلی ستاد دهه فجر انقلاب استان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس خانه صنعت و معدن استان و مدیران کل ادارات و سازمانهای آذربایجان شرقی حضور داشتند.
در حاشیه این مراسم، دبیر اجرایی خانه کارگر و عضو کمیته کارگری و کار آفرینی دهه فجر انقلاب آذربایجان شرقی برگزاری صرف جشن های تجلیل و معرفی کارفرینان، کارگران و گروه های کاری نخبه و برتر برای پیشرفت و توسعه همه جانبه تولید و کار را کافی ندانست.
کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کاری و واحدهای نمونه در کشور و آذربایجان شرقی به “عصرآزادی” گفت: گرچه برگزاری ۳۵ دوره از این جشنواره ضمن بالندگی توانسته یک انگیزه و روحیه کاری را در بین جامعه کار و تولید، کارگران و کارفرمایان ایجاد کند اما متاسفانه جامعه نتوانسته از این نیروی خلاق به نحو مقتضی بهره لازم را ببرد.
وی اضافه کرد: لازم بود با توجه به موفقیت های گروه های کاری مدیران حمایت های مناسب و درخور را از آنان به عمل می آوردند تا این نیروها بهتر اثربخشی لازم را برای پیشرفت تولید و صنعت داشتند اما متاسفانه در طول این سال ها، این نیروهای خلاق به حال خود رها شده اند.
صادق زاده به وضعیت جامعه کار و تولید در سطح آذربایجان شرقی اشاره کرد و یادآور شد: در سال های اخیر با پیگیری های مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، همکاری و حضور تشکل ها، تنش های کارگری روند نزولی داشته است اما با توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی که در سطح کلان مطرح است کارگران و همچنین بازنشستگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.
وی با بیان اینکه قوانین خوبی از جمله قانون کار در کشور وجود دارد بر لزوم اجرای صحیح مفاد آن تأکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در این قانون برای بهبود معیشت کارگران پیش بینی شده، بحث اجرای طبقه بندی مشاغل یا اجرای درست قانون سخت و زیان آور می باشد که در صورت اجرا می تواند ضمن ایجاد انگیزه های کاری دستمزد کارگران را بهبود ببخشد که البته در آینده برای معیشت دوران بازنشستگی آنها نیز تاثیر خواهد گذاشت.
صادق زاده تبریزی با اشاره به حضور استاندار جدید آذربایجان شرقی در استان تاکید کرد: استاندار جدید با روحیه کاری و انگیزه لازم مشغول به کار شده اند که جای امیدواری بسیاری است.
وی با بیان اینکه همدلی خوبی بین جامعه کارگری و کارفرمایی و تشکل های مربوطه در سطح استان وجود دارد اظهار کرد: همچنان که شاهد بودیم در جشنواره امتنان کارگران آذربایجان شرقی هم کارگران و هم کارفرمایان از پیشرفت موجود خوشحال بوده و موفقیت های یکدیگر را تشویق می کردند که این نکته مهم نباید از دید استاندار محترم دور بماند که کارگران و کارفرمایان استان برای پیشرفت همدیگر که منجر به توسعه تولید و صنعت می شوند در کنارهم هستند و باید حمایت لازم از آنان به عمل آید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.