در آیین افتتاح کتابخانه استاد کریمی مراغه ای مطرح شد؛

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی بود

کتابخانه عمومی استاد مراغه ای با زیربنای ۴۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد تومان تجهیز گردیده است
عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح کتابخانه استاد کریمی مراغه ای همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، توسعه فرهنگی امروز کشور را مرهون انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد.
کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه ای با زیربنای ۴۰۰ متر مربع و با هزینه کردی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان تجهیز گردیده و در اختیار مردم فرهنگ دوست مراغه قرار گرفت.
در مراسم افتتاح این کتابخانه، آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، داود اسدیان، فرماندار شهرستان مراغه، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، علی نژاد ابیض شهردار مراغه، اعضای شورای شهر، خانواده مرحوم کریمی مراغه ای و جمعی از مردم محله پهرآباد مراغه حضور داشتند.
تعداد کتابخانه های عمومی استان به ۱۱۷ باب رسیده است
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: آنچه در سال ۱۳۵۷ به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد بیشتر از آن که انقلابی سیاسی یا اقتصادی باشد انقلابی فرهنگی و اجتماعی بود.
اسد بابایی افزود: قبل از انقلاب تعداد کتابخانه های عمومی در آذربایجان شرقی که شامل استان اردبیل نیز بود تنها ۲۷ باب کتابخانه بود اما اکنون با افتتاح کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه ای این تعداد به ۱۱۷ باب کتابخانه در سطح استان رسیده است.
وی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان از ایجاد کمیته تحول برای ارزیابی عملکرد کتابخانه های عمومی خبر داد و اظهار کرد: با تلاش جهادی همکاران در ۱۸ ماه گذشته شاهد رشد چشمگیری در شاخص های کتابخانه ای بودیم که بر اساس آن شاخص عضویت ۱۱۳ درصد، شاخص امانت منابع کتابخانه ای ۱۵۷ درصد، شاخص تعداد منابع اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی ۷.۵ درصد و شاخص تعداد کتابخانه های عمومی ۳ درصد رشد داشته است.
هیچ‌ یک از رسانه‌های فعلی نمی‌ توانند جایگزین کتاب شوند 
امام جمعه مراغه نیز در آیین افتتاح این کتابخانه با تاکید بر اینکه مراغه در عرصه کتاب و کتابخوانی پیشینه بسیار قوی دارد تا جایی که کتابخانه رصدخانه مراغه در دوران خواجه نصیرالدین طوسی ۴۰۰ هزار جلد کتاب داشت، از مسئولین امر خواست تا برای ایجاد کتابخانه مرکزی در خور شان مراغه تلاش خود را به کار گیرند.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی با بیان اینکه علیرغم توسعه رسانه های مجازی و موبایلی، هیچ‌ یک از این رسانه‌ها نمی‌ تواند جایگزین کتاب شود افزود: دین مبین اسلام دین خواندن و کتاب است و سفارش اولیای الهی همواره بر حفظ دانش از طریق نگارش و مکتوب سازی آن بوده است.
پروژه های خیّرساز نباید گرفتار پیچ و خم اداری شوند
معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه فضای فیزیکی کتابخانه ای مراغه با توجه به ظرفیت بسیار بالای فرهنگی آن همچنان محدود است و رتبه مراغه از نظر این زیرساخت فرهنگی در رده‌های نهایی آذربایجان‌ شرقی قرار دارد ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم افزایی شورا و شهرداری و همچنین اداره کل کتابخانه های عمومی استان هر چه سریعتر عملیات اجرایی احداث کتابخانه ۵ هزار متری شهرک ولیعصر شهر مراغه آغاز گردد تا علاوه بر افزایش سرانه فرهنگی، زمینه برای ایجاد کتابخانه مرکزی مجهز با خدمات به روز جهت استفاده مردم فرهنگ دوست شهرستان فراهم گردد.
داوود اسدیان با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی به ویژه پروژه های خیّرساز نباید گرفتار پیچ و خم اداری شوند گفت: آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه خیّرساز مطالبه مردم شهرستان است و نباید این مهم دچار مرور زمان و بروکراسی اداری شود.
شایان ذکر است شهرستان مراغه دارای ۴ باب کتابخانه با نام های کتابخانه عمومی اوحدی مراغه ای، خواجه نصیرالدین طوسی، ثامن الائمه خداجو و شهید عطایی ورجوی می باشد که با افتتاح کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه ای، تعداد کتابخانه های عمومی این شهرستان به ۵ باب رسید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.