رئیس دانشگاه تبریز در آئین تجلیل از دانشجویان برگزیده آموزشی تاکید کرد؛

دانشجویان نخبه هویت دانشگاه تبریز هستند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: طی آئینی با حضور رئیس دانشگاه تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان و رییس جدید نخبگان استان از دانشجویان برگزیده آموزشی دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمد.

◾️دانشگاه تبریز جزو دانشگاه های برگزیده دنیاست

رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده دانشگاه گفت: ما خدمتگذار شما دانشجویان، افتخار می کنیم که چنین دانشجویان نخبه و برگزیده ای در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ما مسئولان نیز در حد توان در راستای پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر شما دانشجویان تلاش خواهیم کرد.
صفر نصداله زاده با تاکید بر اینکه شما دانشجویان، اساتید و کارکنان هویت دانشگاه هستید افزود: امروزه اگر دانشگاه تبریز به جایگاه، افتخار و شکوهی در حوزه‌های مختلف رسیده و در کشورمان، منطقه و جهان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و مهم مطرح است، بیشتر به خاطر تلاش شما نخبگان و دیگر دانشگاهیان این مجموعه بوده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه به خاطر حمایت‌هایی که از نخبگان و حوزه پژوهش و فناوری انجام داده، در سطح کشور به عنوان حامی برتر پژوهش انتخاب شده است یادآور شد: دانشگاه تبریز امروزه در رتبه‌ بندی‌ های جهانی جزو دانشگاه های برگزیده و برتر دنیا مطرح است و در سطح ملی نیز در رتبه ششم قرار دارد که البته می خواهیم در سال‌های آینده این جایگاه را با کمک و تلاش شما دانشجویان نخبه و سایر دانشگاهیان، این رتبه را ارتقا دهیم کمااینکه گسترش و توسعه دیپلماسی علم و فنّاوری از جمله برنامه‌های راهبردی این دانشگاه است.

◾️تصویب و اجرایی شدن طرح بورسیه صنعتی

حجتی – معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه – نیز از دانشجویان برگزیده دانشگاه به عنوان افتخارآفرینان یاد کرد و ضمن تاکید بر ادامه فعالیت‌های آموزشی این دانشجویان گفت: در راستای اجرایی‌‎سازی اقدام ملی ۲ – ۱ – ۳ سند راهبردی کشور در امور نخبگان در خصوص “ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادی به اجتماع نخبگانی در قالب بورس، جایزه‌های مقطعی و پژوهانه از سوی سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای عمومی منطبق با پایش پیشرفت مرحله ای و اثرگذاری آنان” و به استناد تبصرۀ مادە ۳ و همچنین مادە ۴ “آیین نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور” که موضوع مصوبه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۰ است شیوه نامه اجرای آزمایشی توسعه به کارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحدهای اقتصادی کشور که به اختصار “طرح بورسیه صنعتی” نامگذاری شده، تدوین شده و این نامه در حال تصویب و اجرایی شدن است.

◾️تجلیل از دانشجویان برگزیده استعدادهای درخشان

سرپرست گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن ارائه گزارشی از نحوه انتخاب این دانشجویان برگزیده گفت: امسال ۸۷ نفر از دانشجویان برگزیده آموزشی دانشگاه تبریز تجلیل شد که تجلیل تعدادی از این دانشجویان در روز دانشجو بوده و جمعی هم از این افراد برگزیده امروز تجلیل شدند.
امین رضایی اکبریه افزود: این افراد برگزیده شامل نفرات برتر و برگزیده کنکوردر مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری، برگزیدگان پذیرش بدون آزمون در مقاطع ارشد و دکتری و حائزین رتبه‌های برتر مرحله نهایی المپیاد دانشجویی بوده است که هر ساله از این افراد برگزیده تجلیل به عمل می آید.
به گفته وی، در این مراسم از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه که در سه مقطع تحصیلی ضمن انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل عضویت خود را به ثبت رسانده اند، نیز تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و پس از گسترده شدن حیطه وظایف و مسئولیت‌های شورا، به منظور مدیریت بهینه امور، اداره‌ای تحت عنوان “دفتر هدایت استعدادهای درخشان” در آذر ماه ۱۳۸۴ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز افتتاح شد.
در سال ۱۳۹۳، این مرکز به “گروه حمایت از استعدادهای درخشان” تغییر نام داد و در حال حاضر مجموعاً حدود ۴۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را تحت پوشش خود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.