با رونمایی از یک کلیپ فاخر در آستانه آغاز سال ۱۴۰۳ در تبریز؛

آذربایجانی ها فرهنگ و تاریخ خود را به جهانیان معرفی می کنند

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: در آیین ویژه ای که با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد از کلیپ ویژه نوروزی نصیرالهی مدیران خودرو در آستانه آغاز سال ۱۴۰۳ رونمایی گردید.
این کلیپ شاد و مهیج که مُعرف فرهنگ، هنر، تاریخ و موسیقی منطقه آذربایجان است توسط گروه فرهنگی – هنری ملی ایران و با همکاری و حمایت نمایندگی نصیرالهی شرکت مدیران خودرو در تبریز ساخته شده و قرار است در ساعت ۲۱ سه شنبه مصادف با ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شود.
حسین نصیرالهی – مدیر نمایندگی ۴۸۳ مدیران خودرو در تبریز – در جمع خبرنگاران حاضر در این مراسم مژده اجرای پروژه های متنوع فرهنگی و هنری در سال ۱۴۰۳ را داد که به گفته او، در مسیر خدمت به فرهنگ اصیل آذربایجان گام برداشته خواهد شد.
عدم ارائه تولیدات فرهنگی آذربایجان موجب تمایل نسل جوان به فرهنگ غربی شده است
مدیر پروژه کلیپ فاخر نوروزی ۱۴۰۳ مدیران خودرو روز ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری این رویداد گفت: موسیقی، تاریخ و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان همواره در رتبه نخست جهانی قرار گرفته و این امر در سایه تلاش جوانان این دیار در معرفی افتخارات وطن خود تحقق یافته است.
“پدرام ناظر” افزود: در این پروژه، نوروز به عنوان عید سنتی و تاریخی مردم آذربایجان معرفی شده تا به بهترین شکل ممکن، فولکولور اصیل این منطقه شامل لباس، آواز، رقص و فرهنگ به تصویر کشیده شود.
وی با اظهار تاسف از اینکه امروزه نسل جوان تا حدودی از فرهنگ و عنعنه های اصیل آذربایجان فاصله گرفته است اضافه کرد: این خلاء به دلیل عدم ارائه تولیدات فرهنگی خاص منطقه جغرافیایی آذربایجان است که متاسفانه به فرهنگ غربی متمایل گشته اند در حالی که رقص آذربایجانی بهترین ورزش، تفریح و انگیزه لازم جهت تقویت معرفی فرهنگ اصیل آذربایجانی هاست.
اگر فعالان بخش خصوصی نباشند رویدادهای فرهنگی و هنری آذربایجان زمین گیر خواهد شد
مدیر تولید کلیپ فاخر نوروزی مدیران خودرو نیز در این نشست خبری به نقش پررنگ بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در عرصه فرهنگی پرداخت و گفت: واقعیت این است که اگر فعالان بخش خصوصی آذربایجان در میدان نباشند تمام جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری منطقه آذربایجان زمین گیر خواهند شد.
“محمد ملکی” افزود: ضروری است تا از فعالان بخش خصوصی که در راه اعتلای فرهنگ، هنر و تاریخ آذربایجان تلاش کرده و از تلاشگران این عرصه حمایت می کنند تقدیر و تشکر نمود که همانا معرفی فولکولور اصیل آذربایجان به همت این عزیزان تحقق می یابد در حالی که چندین سال بود تنها در اندیشه هنرمندان خلاصه می شد.
خبرنگار “عصرآزادی” نیز در نشست خبری این رویداد فرهنگی و هنری به دست اندرکاران ساخت پروژه کلیپ فاخر نوروزی مدیران خودرو پیشنهاد کرد اجرای نمایشی این کلیپ در مقیاس کوچکتر در ایام نوروز ۱۴۰۳ در سطح مناطق مختلف منطقه آذربایجان می تواند علاوه بر طراوت و نشاط اجتماعی، موجب معرفی فرهنگ غنی تورک ها به گردشگران داخلی و خارجی محسوب شود که همانا یک حرکت مهم در جذب نسل جوان به فرهنگ اصیل اجدادی است.
شایان ذکر است ساخت این کلیپ نوروزی به همت محمد ملکی به عنوان مدیر تولید، پدرام ناظر به عنوان مدیر پروژه، فهیمه اورنگی مدیر اجرایی پروژه، مجید سلیمی به عنوان کارگردان و با حمایت معنوی حسین نصیرالهی به عنوان نمایندگی ۴۸۳ مدیران خودرو انجام گرفته و با پخش در مجامع فرهنگی و هنری، ایام عید نوروز و شرکت در جشنواره های بین المللی مایه افتخار آذربایجانی ها خواهد بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.