احیای اسکواش آذربایجان شرقی 

جلسه هماهنگی کمیته های اسکواش استان آذربایجان شرقی به میزبانی مجموعه ورزشی تختی برگزار شد.
عصرآزادی آنلاین، در ابتدای جلسه فرهادی نائب رئیس هیئت مدیره ضمن تبریک مصادف شدن سال نو با ایام ماه مبارک رمضان اضافه کرد: در راستای ارتقاع اسکواش استان باید به پتانسیل شهرستانها بیشتر توجه شود. کورت شهرستان ها فعال شده و استعدادیابی از مدارس و دانشگاه های سطح استان در راستای شناسایی مستعدین این رشته ورزشی صورت گرفته برنامه ریزی های لازم جهت پیشرفت تیم استان در رقابتهای ملی و بین المللی انجام گیرد.
وی اضافه کرد: ما باید پیگیری های لازم با شهرداری ها و مسئولین مربوطه را انجام دهیم تا در راستای آشنایی این رشته ورزشی در فضاهای باز اقدامات موثری صورت گیرد. کمیته ها موظفند در این مهم در کنار هیئت اسکواش استان بوده با ارائه برنامه های کاری خود و پیش بینی اعتبار لازم، با نظم و انظباط مسیر مشخص شده را به نحو احسن طی کرده و در پایان هر ماه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.
شفیعی دبیرهیئت اسکواش استان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده گفت: سالهای قبل اسکواش استان در میان هیئت های دیگر استان حرفی برای گفتن نداشت اما امروز آذربایجان شرقی تیمی را به مسابقات اعزام می کند که بیشترین مدال رقابت های ملی را از آن خود می کند. این موفقیت ها در بعد استعدادیابی و قهرمانی در سایه تلاش مربیانی ارزشمندی چون هادی شمس_مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان_ و دیگر مربیان بدست آمده است.
وی همچنین افزود: با تجهیز خوابگاه 30 نفره در خانه اسکواش استان نیز موقعیت ما در میان هیئت های دیگر و اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون اسکواش ایران ارتقاع یافته و از لحاظ درآمد نیز هیئت را در وضعیت مطلوبی قرار داده است.
ایشان ضمن اشاره به احداث کورت های جدید در نقاط مختلف تبریز گفت: سالن اسکواش ائل گلی که با کیفیت عالی و درحد استاندارد جهانی دارای سالن بدنسازی، مجموعه اقامتی، رختکن، سالن کنفرانس و… در حال تاسیس می باشد. این امکانات در اسکواش آذربایجان شرقی بر آن داشت تا فدراسیون تصمیمات جدیدی در میزبانی مسابقات کشوری بزرگسالان گرفته و امسال کلانشهر تبریز در سالن اسکواش ائل گلی میزبان این رقابت ها شود.
همچنین شهرداری تبریز فضایی را در کنار لاله پارک برای احداث مجموعه راکتی در نظر گرفته است که اسکواش نیز سهمی از آن فضا را خواهد داشت.
شفیعی ضمن اشاره به مقام چهارمی آذربایجان شرقی، در ارزیابی فدراسیون اسکواش ایران و کسب مدال های قهرمانی توسط ورزشکاران سخت کوش استان اضافه کرد: با وجود این موفقیت ها مسئولیت ما هر روز بیشتر می شود. ما باید با احیای کورت شهرستانهایی چون میانه، مراغه، مرند و اهر در جهت توسعه این رشته ورزشی و قهرمان پروری گام های موثری داشته باشیم.
در پایان جلسه وظایف هر یک از کمیته ها در پیشبرد اهداف هیئت اسکواش، در تبریز و شهرستان ها مشخص شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.