با مشارکت گسترده کشاورزان آذربايجان شرقي به منظور تحقق جهش توليد صورت گرفت؛

آذربايجان شرقی در کشاورزی قراردادی رتبه اول کشور را کسب کرد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: رئيس سازمان جهاد کشاورزی آذربايجان شرقي از کسب رتبه نخست این استان در کشاورزي قراردادي در کشور در سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با مشارکت گسترده کشاورزان آذربايجانی به منظور تحقق جهش توليد خبر داد.
اکبر فتحي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه در يک زنجيره ارزش، ايجاد نهاد‌هاي تخصصي براي انتقال دانش فني و افزايش کمي و کيفي توليد و ساماندهي و روند واحد‌هاي توليد با اجراي کشاورزي قراردادي محقق مي شود گفت: کشت قراردادي يکي از موضوعاتي است که در راستاي تحقق شعار سال «جهش توليد با مشارکت مردم » در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار دارد و يکي از پيش شرطهاي اصلي تحقق آن مشارکت کشاورزان و بهره برداران بخش مي باشد.
وی ادامه داد: در اين بخش، کشاورزان با انعقاد قرارداد با شرکت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران وزارت جهاد کشاورزي و سازمان مرکزي تعاون روستايي به عنوان مجموعه دولت و همچنين تشکل‌ها و بخش‌هاي خصوصي که نياز به گندم دارند، توليد و فروش را مديريت بهينه مي‌کنند که در بستر قرارداد، يک سري کمک‌هاي مالي به کشاورزان مي‌شود که اين همکاري منجر به افزايش توليد در واحد سطح محصولات مي شود.
فتحی با بيان اينکه کشاورزان استان با آگاهي از مزاياي طرح کشاورزي قراردادي و با تلاش همه مديران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی آذربايجان شرقي با عقد قرارداد ۳۴۱ هزار هکتار کشاورزي قراردادي بيشترين سطح عقد قرارداد کشور را به خود اختصاص داده است افزود: سطح کشت قراردادي انجام شده در استان در سال زراعي جاری ۱۶ برابر سال گذشته است.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان از تحقق ۹۶ درصدي برنامه کشت‌ قراردادي گندم در آذربايجان شرقي خبر داد و اضافه کرد: تخفيف ۲۰ درصدي بيمه و پرداخت ۱۵۰ هزار توماني به ازاي هر تُن گندم تحويلي شماري از مزايای کشت قراردادی است.
گفتنی است از نظر سطح برنامه ابلاغي، به ترتيب استان‌های آذربايجان شرقی با ۳۴۹ هزار و ۹۴۰ هکتار، همدان با ۳۱۵ هزار و ۷۸ هکتار و کردستان با ۲۶۵ هزار و ۳۲۴ هکتار به ترتيب بيشترين سطح ابلاغي کشاورزي قراردادي را به خود اختصاص داده‌ و استانهای کرمانشاه، خوزستان، فارس و گلستان در رديف های بعدی قرار گرفته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.