جمع آوری سگ های بی صاحب باید به شکل مناسب باشد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، در پی اقدام شهرداری تبریز به کشتن سگ های بلاصاحب در تبریز، تعدادی از مردم تبریز و حامیان حیوانات دست به اعتراض زدند. جمعی از حامیان حیوانات و اعضای کمپین نه به کشتار سگ ها صبح امروز با حضور مقابل ساختمان شهرداری تبریز خواستار استعفا و برخورد با عاملان کشتار روز گذشته سگ ها در تبریز شدند.

جمع آوری سگ های بی صاحب در تبریز توسط یکی از شرکت های پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری تبریز و کشتار آنها از طریق آنچه که از سوی کاربران فضای مجازی «دار زدن با طناب» نامیده شد، موجی از ناراحتی و شکایت در میان افکار عمومی این کلان شهر را سبب شد.

در تصاویر منتشر شده از این حادثه، تعدادی سگ بی جان در پشت یک نیسان نشان داده شد که بر گردن همگی طناب های نایلونی انداخته شده است؛ انتشار این تصاویر، واکنش شهروندان تبریزی را به دنبال داشتد و حتی عده ای از حامیان حیوانات با حضور در مقابل عمارت شهرداری به این اقدام اعتراض کردند.

البته نباید از این واقعیت غفلت کرد که افزایش آمار سگ های ولگرد در محلات تبریز در سال های اخیر به معضل اساسی برای مردم این شهر، تبدیل و گزارش های متعددی از گازگرفتگی کودکان و بزرگسالان توسط آنان در مناطق مختلف به ویژه شهرک های نوساز در رسانه های منتشر شده است.

رسانه های تبریز در سال های اخیر خبرهای متنی و تصویری متعددی از مزاحمت سگ های ولگرد برای شهروندان و گلایه و شکایت مردم از مدیریت شهری به دلیل عدم جمع آوری آنها را منتشر کرده اند.

اما «سگ کُشی» و اعتراض مردم به این عمل در محدوده فضای مجازی و رسانه ای تبریز نماند و بحث درباره این اتفاق و تبعات و راهکارهای رفع آن به موضوع اصلی جلسه این هفته شورای شهر تبریز تبدیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.