مدیرکل تبلیغات‌اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به توسعه ارتباطات و تبلیغ موثر در فضای مجازی، گفت: منبر و محراب به خاطر مخاطبان و عمق ارتباط حضوری که با شنونده و بیننده برقرار می‌کند و به رغم سنتی بودن روش تبلیغ آن، همچنان جایگزین ندارد.

منبر و محراب جایگزین ندارد

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایرنا ،حجت الاسلام حسن شعبانی روز یکشنبه در همایش گام دوم تبلیغ که به مناسبت روز ملی تبلیغ ملی برگزار شد، اظهار کرد:  البته روش های سنتی تبلیغ هم نباید فراموش شود بر این اساس برای مردمی سازی تبلیغ باید بیش از پیش تلاش شود و اما در برخی موضوع های مختلف مردمی سازی تبلیغ اتفاق نیفتاده و از طرف دیگر نباید از فضای مجازی غافل شویم.

وی با بیان اینکه تبیلغ اجتماعی می تواند در کشور جریان ساز شود، ادامه داد: برخی اقدامات اجتماعی دانشجویان مثل کاروان راهیان نور حرکت فرهنگی به وجود آورد و تاثیرگذار شده به طوری که با دستور رهبری نسبت به تثبیت آن اقدام شد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اهمیت تبلیغ و انجام کار فرهنگی در فضای مجازی، گفت: اکنون فضای مجازی دیگر به آن صورت قدیم مجازی نیست و با وسعت و تنوعی که یافته به فضای واقعی تبدیل شده است.

از تبلیغ در فضای مجازی عقب مانده ایم 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مدل های تبلیغ مجازی را باید به رسمیت بشناسیم و از آن پشتیبانی کنیم به طوری که از افراد این حوزه حمایت کرده و تقویتشان کنیم چون افرادی که در فضای مجازی توانایی تبلیغ دارند یک متبحر و مبلغ تمام عیار است.

وی ادامه داد: تحول در موضوع تبلیغ حضور موثر در مسائل اجتماعی است که قابل لمس است شوربختانه ما در تبلیغ در فضای مجازی عقب مانده ایم البته خوشبختانه جوانان این بخش از کار را زود تشخیص داده و کارهای خوبی انجام دادند.

وی تاکید کرد: ادارات تبلیغات اسلامی باید ملجاء و پناهگاه فعالیت های اجتماعی باشد و جوانان ما را همراه خود بدانند.

حجت الاسلام شعبانی همچنین اظهار کرد: برخی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و مجازی تمدن ساز است و عرصه تبلیغ پس از کرونا نیز بسیار متحول و متغیر شده است که باید از این قافله عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه عرصه تبلیغ کسی را می خواهد که روز و شب نشناسد و با علاقه به توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی تلاش کند، یادآور شد: اکنون غسل دادن جان باختگان کرونا تبدیل به عرصه تبلیغ روحانی شیعه شده و جایگاه فوت شده مسلمان را نشان می دهد در صورتی که در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا به رغم آن ادعاها فوت شدگان کرونا را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

وی با تقدیر از روحانی از جان گذشته تبلیغات اسلامی که برای غسل فوت شدگان کرونا پیش قدم شده بود، افزود: موجب افتخار است که مقام معظم رهبری از این روحانی آذربایجان شرقی به نیکی یاد کردند.

به گزارش ایرنا، تقدیر از ۷۲ تن از مجاهدان عرصه های تبلیغ اجتماعی و جهاد روایت آذربایجان شرقی و اجرای تواشیح از دیگر بخش های همایش گام دوم تبلیغ در تالار پتروشیمی تبریز بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.