رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم استان از تولید برق پایین و در حدود ۲.۴ درصد است که امیدواریم این سهم با سرمایه‌گذاری‌های آتی افزایش یابد.

سهم آذربایجان‌شرقی در تولید برق اندک است

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، داود بهبودی در نشست شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معدنی ایران با استاندار آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از سیمای استان در زمینه انرژی و معدن افزود: در سال های اخیر پیک مصرف انرژی استان از پیک تولید بیشتر شده و در شهرهای صنعتی در تامین برق واحدهای بزرگ دچار محدودیت هستیم.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از طرفیت های منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی اظهار کرد: فعالیت مستمر نمایشگاه بین المللی تبریز و همجواری با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکیه از دیگر مزیت های نسبی این خطه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی کار فعال این خطه در همه جای کشور زبانزد است، از ظرفیت های پنجره واحد سرمایه گذاری و بورس منطقه ای استان یاد کرد.

بهبودی وجود سدهای متعدد، قرارگیری در مسیر خطوط گاز و انرژی و راه آهن و شبکه ریلی متصل به تمام نقاط کشور را از دیگر مزیت های آذربایجان شرقی عنوان کرد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر معادن نیز در ناحیه غنی معدنی قرار داشته و پتانسیل بالایی در زمینه استخراج و فرآوری و صنایع پایین دستی داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان ۲.۸۶ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص می دهد، اضافه کرد: این منطقه برای قطب شدن در صنعت، معدن و خدمات کشور استعداد بالایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.