ایرج شهین باهر: 3 هزار میلیارد از املاک بلاتکلیف شهرداری را به این مجموعه باز گردانده ایم

به گزارش عصر آزادی آنلاین شهردار تبریز در جلسه همفکری نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تبریز از بازگرداندن  سه هزار میلیارد تومان از املاک بلاتکلیف شهرداری به این مجموعه از قبیل اخذ سند تک برگی برای املاک شهرداری از جمله عمارت ساعت خبر داد.

شهین باهر  با اشاره به پیشگیری از تغییر کاربری فضای سبز، خاطرنشان کرد: با این‌که درآمد شهرداری تبریز از محل تغییر کاربری ها به فضای سبز منتفی شده، اما علاوه بر آن چند واحد مسکونی را نیز تملک و با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل کرده‌ایم.

وی اذعان داشت پرداخت اوراق مشارکت مترو و اخذ عوارض آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه مهمترین مطالبات شهرداری تبریز از دولت است و  نزدیک به هزار میلیارد تومان از پتروشیمی و پالایشگاه تبریز از سال ۹۲ طلب داریم چرا که پتروشیمی یک درصد فروش خود را به شهرداری پرداخت کند.

ایرج شهین باهر  تاکید کردکه آلایندگی موجود در سطح شهر، بر اثر فعالیت این دو مرکز به وجود آمده و با تکذیب  و انکار آن مشکلی حل نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌ها در دوره پنجم شورای شهر بیان کرد: در این دوره تمامی  بدهی‌های دوره‌های قبلی مدیریت شهری پرداخت شده و در کنار این در سایه تلاش همکاران مبنای درآمد شهرداری را تراکم فروشی قرار نداده‌ایم.

شهین‌باهر، مبارزه با فساد را بخش دیگری از کارنامه مدیریت شهری خواند و افزود: در موضوع مبارزه با فساد به صورت جدی در این سه سال ورود کردیم و با حذف واسطه‌ها تمامی مبادی سوءاستفاده بسته شده است.

وی ادامه داد: در این سه سال هیچ قرارداد و پیمانی را بدون ترک تشریفات واگذار نکردیم و تمامی قراردادهای شهرداری و جزئیات آن اعم از آگهی مناقصه، مبلغ قرارداد و مدت قرارداد در سایت شهرداری تبریز برای بازدید عموم قابل مشاهده است.

 شهردار تبریز خاطر نشان کرد که همه این موارد به خوبی نشان می دهد که مهمترین دستاورد شورای پنجم و شهرداری تبریزکسب دوباره اعتماد عمومی مردم به این مجموعه عنوان کرد و گفت: به اذعان همه عزیزان به نسبت چهار سال پیش نگاه مردم به شورا و شهرداری بهبود یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.