تنها 40 درصد از مردم در اتوبوس های تبریز ماسک می زنند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، از تبریز اگرچه تیم‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت مستمر و روزانه از اماکن  و اصناف بازدید  می کنند و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است، اما هنوز هم برخی اصناف و اماکن نسبت به این مسئله بی تفاوت هستند.

به گفته رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، میزان استفاده از ماسک در اتوبوس‌های بین شهری را ۳۰ درصد،اتوبوس‌های درون شهری ۴۰ درصد و در مترو و تاکسی‌ها ۴۲ درصد است و در نانوایی‌ها ۷۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و متاسفانه فاصله گذاری در مترو و تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود.

سیمین خیاط زاده در اظهارات امروزش می گویدکه غصه دار است از اینکه  تعدادی از مردم تصور می‌کنند با توصیه به استفاده از ماسک می‌خواهیم آن‌ها را به زحمت بیندازیم، با این تصور روزهای آتی، روزهای خوبی نخواهند بود.

وی اذعان دارد : اگر  یک نفر از کسانی که بدون ماسک و بدون حفاظت کافی هستند، ناقل سالم باشد تا افراد بسیاری درگیر شوند. حساسیت موضوع به قدری است که یکسری شغل‌ها هنوز هم منع فعالیت دارند، چرا که هنوز نتوانسته‌ایم این بحران را رد کنیم.

وی بر این مهم تاکید دارد که برای گردش اقتصاد باید دست در دست هم دهیم و از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم چرا که  برخلاف میلمان، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی اصناف، کسبه و مراجعان، مجبور به تعطیل کردن برخی اماکن خواهیم شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی از برخورد با خودروها و تاکسی‌هایی که رانندگان و مسافرانشان به توصیه‌ها عمل نمی‌کنند، خبر می دهد  و با قاطعیت ازخروج آنها از چرخه فعالیت  تاکید دارد.

ا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.