تداوم سرعت نزول بیماری کرونا به دهک های سه و چهار سنی/ ماسک سه لایه بهترین راه پیشگیری از ابتلا

به گزازش عصر آزادی آنلاین، یک متخصص بیماری‌های عفونی از سرعت نزول طیف سنی مبتلایان به کرونا به دهک های سه و چهار خبر داد و گفت:  در اسفند ماه با این تعداد از بیماران جوان مواجه نبودیم و  اخیرا تعداد بسیار زیادی از بیمارانی که به تازگی ویزیت کرده‌ام، زیر 50 سال هستند.

دکتر مهدی حقدوست  علایم گوارشی مانند اسهال، دل پیچه و کاهش حس بویایی مراجعه  کنندگان را تشریح کرد که به گفته ی وی  کاهش حس بویایی بسیار پررنگ تر است.

وی خاطرنشان کرد: به اذعان خود بیمارانی که من مصاحبه حین مراجعه داشته ام، عدم استفاده 90 درصدی از ماسک، مهمترین نقطه تاسف بار است و  بازاریان و شاغلانی که در بازار فعالیت داشته و یا فروشگاه دارند، بخش عمده مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند.

حقدوست همچنین علیرغم افزایش مبتلایان با سطح تحصیلات بالا طی ماه‌های گذشته از کاهش مبتلایان در این قشر  در طول یک ماه گذشته نیز خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت ارائه اطلاعات علمی در مورد نوع ماسک مورد تایید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و جلوگیری از ناقل بودن آن گفت: باز هم حرف اول و آخر را ماسک سه لایه می‌زند، اگر فردی قادر به خرید ماسک نیست، می‌تواند سه لایه از پارچه‌ی کتان را در خانه دوخته و هر بار پس از استفاده آن را زیاد شسته و اتو بکشد. از نظر من، ماسک‌های مشکی اصلا قابلیت پیشگیری نداشته و استاندارد نیستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به جهش ژنتیکی بیش از 300 بار ویروس کووید 19 تاکید کرد باید به این مهم توجه داشته باشیم که اثربخشی هیچ  واکسنی 100 درصد نیست و حتی واکسن آنفلوانزا هم تا 40 درصد جلوی بیماری را می‌گیرد.

این متخصص بیماری های عفونی در پایان ظهار داشت: کرونا خواه و ناخواه  حداقل تا دو سال با ما است لذا ماسک هم باید جزو پوشش‌های روتین شده و طوری باشد که بیرون رفتن بدون آن امکان پذیر نباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.