هشدارهای هواشناسی به کشاورزان آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین سارمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توصیه های خود را به کشاورزان استان آذربایجان شرقی بر اساس شرایط جوی و اقلیمی تا اواخر هفته اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، بهره برداران شیلاتی باید طی این هفته، سیستم فشار هوا و سیستم هوادهی استخر آبزیان را تنظیم کنند.

هم‌چنین کشاورزان استان نیز که در آستانه کاشت بذور گندم و جو در فصل پاییز هستند، باید بذور خود مصرفی را پیش از کاشت، ضدعفونی کنند.

در این اطلاعیه، توصیه شده که بهره برداران، طرح‌های کشاورزی خود از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانهها و سالن‌های پرورش قارچ را به سیستم برق اضطراری تجهیز کنند و تدابیر لازم جهت کاهش خسارات ناشی از وزش باد و رعد و برق اخذ شود.

همچنین احتیاط لازم در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در ساعات وزش باد و پایش و مبارزه با آفت زنجره مو در تاکستان‌ها و قطع شاخه‌های آلوده به تخم آفت و معدوم کردن آن‌ها باید توسط بهره برداران انجام گیرد.

در راستای مبارزه با آفت‌های مزارع و باغات، توصیه شده است تا کشاورزان از داروهای مناسب برای پیشگیری از بیماری‌های لوک، نوزما، کنه واروآ و کنه تراش‌های زنبورعسل استفاده کنند.

در خاتمه نیز برای مکان یابی و شناسایی اراضی مستعد (داشتن آب مطمئن) برای کشت کلزا، تداوم انجام عملیات خاک ورزی (شخم) پس از برداشت گندم و جو در زراعت آبی تاکید شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.