۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در آذربایجان شرقی توزیع شد

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقرر شده تعداد ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان جهت توسعه فضای سبز و فرهنگ درختکاری در طول هفته توسط معاونت فنی در سطح استان توزیع شود.

رحیم مهردادی کجاباد در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان این‌که درخت کاری و ایجاد فضای سبز در ایران، سنتی دیرین محسوب می‌شود و از دوران باستان رواج داشته است، گفت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درخت کاری نامگذاری شده و مسئولان کشوری و اقشار مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

وی افزود: سازمان ذی ربط در این روز ضمن بزرگداشت روز درختکاری، اقدام به اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و معرفی اقدامات سازمان و اداره کل می‌کنند.

وی شعار “همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی ” را شعار هفته منابع طبیعی در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به این‌که روز آغاز هفته روز جمعه و تعطیل است، لذا با ابلاغ وزات کشور، روز پنجشنبه ۱۴ اسفند با حضور رئیس جمهور محترم و کلیه استانداران سراسر کشور به صورت همزمان کاشت نهال انجام خواهد شد.

مهردادی، کاشت نهال توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان، تشکیل میز خدمت در محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز و سایر شهرستان‌ها را از نخستین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در سالجاری عنوان کرد.

 وی گفت: برگزاری مراسم درختکاری در محل پارک عون بن علی با حضور سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های عضو نهضت سبز و تشکل‌های منابع طبیعی، برگزاری مراسم سراسری ویدئو کنفرانس گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از طرح تحول دیجیتال سازمان و نقشه پوشش گیاهی، برگزاری مانور یگان حفاظت در شهرستان کلیبر، افتتاح پروژه‌های آبخیزداری در ۹ شهرستان و درختکاری در وادی رحمت و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر را از جمله برنامه‌های شاخص در هفته منابع طبیعی در استان بیان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.