مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با عصر آزادی عنوان کرد: هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ عمومی چهار رکن ساختار دفتر مطالعات جبهه فرهنگیست

عصر آزادی آنلاین/ حامد پورمند

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی درباره اهداف برنامه ها و افق فرهنگی این مرکز توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار عصر آزادی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در رابطه با شروع به کار این مرکز گفت: هسته اصلی و پایه بنیادین این دفتر، تدوین تاریخ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی محسوب می شود. روح الله رشیدی ادامه داد: این مجموعه با هدف تاریخ نگاری فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی و همچنین بهره گیری نظری و عملی از دستاوردهای این تاریخ نگاری برای پاسخ به مسائل جدید راه اندازی شده است.

وی عنوان نمود: از آغاز دهه ۴۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس از انقلاب، زمینه ‌ی پژوهش واحد تاریخ شفاهی این دفتر است. وی با بیان این که یکی از اهداف اساسی پروژه‌ی تاریخ شفاهی، تجمیع تجربیات ارزنده و فراگیر ملت ایران در دهه های گذشته بوده افزود: تبدیل این تجربه‌ها به دانش، در مرحله‌ی بعدی‌، مورد توجه است.

روح الله رشیدی بیان کرد: هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ عمومی، اضلاع و ارکان اصلی ساختار دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تبدیل شده است. این فعال حوزه فرهنگ یادآورشد: اقداماتی که در این مرکز طراحی می شود معطوف به این چهار حوزه است. به گفته‌ی رشیدی، ابتنا بر چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ عمومی تنوع قابل توجهی به فعالیت های این مرکز داده است.

روح الله رشیدی مطرح کرد: شاخص ترین فعالیتی که در حوزه فرهنگ، رسانه و فرهنگ عمومی رخ داده جشنواره عمار است که 11 دوره برگزار گردیده و هدف این جشنواره مشخصا کمک به سینمای رسمی کشور برای واقعی شدن و دیدنِ همه ایران است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: افق و هدف نهایی ما تبدیلِ خاطره نگاری به نهضت عمومی است. باید هرچه زود تر از تجربه های انبوه انباشته آوار برداری شود و این مهم مقدور نخواهد بود مگر با همکاری همه مردم. وی در خاتمه تشریح کرد: حاصل این تجربه ها حتما به تولید دانش فرهنگی و اجتماعی ختم خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.