عصرِ شعرِ عاشورائی در فرهنگسرای معلم رباط کریم برگزار شد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
خانه شعر رباط کریم با همکاری حوزه‌ هنری شهر رباط کریم روز پنج شنبه سیزدهم مردادماه به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) عصرِ شعرِ عاشورائی در محل فرهنگسرای معلم برگزار نمود.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ در ابتدای این برنامه اصغر خدائی دبیرِ جلسه ضمنِ خیر مقدم به حضار از حضور مدعوین شاعران و خبرنگاران و… کِه در این عصرِ شعر حضور پیدا کرده بودند تشکر نمود.
وی برپائی این عصرِ شعر را بِه مناسبتِ ایامِ شهادتِ حضرتِ امام حسین دانست.
وی گفت: عاشورا ثابت کرد جبهه دشمن با تمامِ تجهیزات و قوا ماندگار نیست.
در این عصرِ شعر چهره هایِ فاخرِ این مرز و بوم حضور داشتند.

یکی از این چهره ها بابک والی کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون بود. این هنرمند در این جلسه بخشی از نمایشنامهٔ اپرایِ بزرگِ عاشورا را با همکاری مهدی همتی اجرا نمودند. بعد از وی مجری صدا و سیما سعید صدرمحمدی شعرخوانی نمود.
یکی از شاعران حاضر در این برنامه محمدعلی تقی زاده قوام بودند کِه اخیرا هم از کتابش با عنوان کاروان عشاق رونمائی شده بود.
بعد از شعرخوانی این هنرمند، مریم تقوی فرد، عضوِ شورایِ شهرِ رباط کریم هدیه ای از طرف خود برای تقدیر از زحمات این هنرمند که در تولید و انتشار کتاب متحمل شده بود، به وی اهدا نمود.
اکبر ستاری (قیزیل قلم) یکی دیگر از شاعرانِ این عصرِ شعر بود که به خوانشِ اشعارِ تُرکی در مدحِ سیدالشهدا پرداخت.
از این شاعر تاکنون چندین جلد کتابِ شعر بِه زبانِ فارسی و تُرکی منتشر شده است یکی از مهمانان همایش شعر آئینی علی داوودی بود.

وی مدیر بخش شعر حوزه هنری و داورِ چندین جشنواره و صاحبِ چندین جلد کتاب میباشد و از شاعرانی است که در عصر شعرهای مقام معظم رهبری که برگزار میشود حضور داشته و شعر خوانی مینماید.
آخرین اثر وی، کتاب مجموعه شعر آئینی به نام شبیه می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.