عبدالرضا واعظی خبر داد؛

راه اندازی نخستین کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: نخستین کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز با مشارکت ۷ مجموعه دانش‌بنیان فعال این شهر راه‌اندازی شده است.
به گزارش عصرآزادی آنلاین، کنسرسیوم شرکت‌ های دانش‌بنیان با هدف حمایت این شرکت ها و توانایی ورود آنها به پروژه‌های کلان و بین‌ رشته‌ ای، تأمين تجهيزات لازم براي اجراي پروژه‌ها، انتقال فناوری و شركت در تأمين مالي پروژه‌های بزرگ اقدام به تشكيل كنسرسيوم “انتقال فناوری آینده” کرده‌اند.
رئیس هیأت مدیره این کنسرسیوم، هم‌افزایی بین شرکت‌های عضو کنسرسیوم به‌منظور تعالی شرکت‌ها، گسترش بازار و ورود به عرصه‌های جدید تولید و فناوری، گسترش همکاری با بنگاه‌ های اقتصادی، واحدهای صنعتی و نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای ارتقای سطح فناوری، افزایش بهره‌وری، تأمین مالی پروژه‌ها و تأمین قطعات و تجهیزات موردنیاز صنایع کشور و کمک به راه‌اندازی خطوط تولید. از اهداف تشکیل این کنسرسیوم اعلام کرد.
عبدالرضا واعظی هیر افزود: ورود به پروژه‌های کلان ملی و بین‌رشته‌ای، ایجاد بستر مناسب برای انتقال فن‌آوری به کشور و بومی‌سازی آن با به‌ کارگیری نیروی انسانی نخبه، حرفه‌ای و تحصیل‌ کرده، توسعه بازار شرکت‌های عضو کنسرسیوم از طریق ورود به بازارهای جدید ملی و بین‌المللی، مطالعه و امکان‌سنجی و ورود به عرصه‌های تولید محصولات استراتژیک، مواد اولیه و قطعات و تجهیزات دارای فن‌آوری متوسط و بالا، تأمین مالی پروژه‌های هر یک از اعضای کنسرسیوم با سرمایه‌ گذاری شرکا از دیگر اهداف تشکیل کنسرسیوم مذکور است.
شرکت‌های دانش‌بنیان ویدا صنعت آکام، نیرو بخش وطن، سپهرپرداز سینا، فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاک، سبز فناوران آراد، نوآوران زیست گستر ارک و ره آب آذر محیط‌زیست اعضای این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند.
پیشتر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفته بود از طرح‌های ملی دانش‌ بنیان در قالب کنسرسیوم و تأمین مالی جمعی حمایت می‌شود.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی شکل‌گیری کنسرسیوم‌ های دانش‌بنیان و تأمین مالی را دو موضوع اساسی و محوری دانسته و افزوده بود: یکی از محورهای اساسی و اصلی در تحقق این طرح‌ها، شکل‌گیری کنسرسیوم‌های بزرگ دانش‌بنیان از یک‌سو و تأمین و تضامین مالی از سوی دیگر است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.