آگاه سازی مسئولان کشور در حمایت از سرمایه گذاران به سبک علی پولاد زیر ذره بین "عصرآزادی"

فقط به فکر جیب خود نباشیم

اگر سرمایه گذار احساس کند که برخی از مسئولان به سودجویی فکر می کنند فرار را بر قرار ترجیح می دهد
عصرآزادی/ شهرام صادق زاده
سرمایه گذار و شریک پروژه لاله پارک تبریز چندی پیش در همایش فرصت‌ های سرمایه گذاری و در آستانه ورود به هشتمین دهه زندگی خود با تیپ و قیافه خاص و منحصربه فرد شرکت کرد و با حضور در بین حاضرین این همایش، توجهات را به خود جلب کرد و بار دیگر ثابت کرد که قلبش همچنان برای تبریز می تپد.
در یک برخورد ساده با علی پولاد Ali Polat می توان دریافت که او، شخص منیع الطبع و بزرگواری است که بخش اعظمی از دارایی اش را صرف خدمت به فرهنگ و مدنیت این مرز و بوم و دستگیری از نیازمندان و شاد کردن دل های پریشان کرده است.
در حقیقت، علی پولاد در زمان استانداری محمدعلی سبحان اللهی و با تشویق وی به ایران و تبریز آمد و اندکی بعد به همراه شرکای خود ساخت مجموعه مدرن و بزرگ تجاری، تفریحی و اقامتی معروف به لاله پارک را در تبریز کلید زد.
در جایزه بزرگ علمی و دانشجویی وی که با نام جایزه بزرگ علی پولاد معروف است بیش از ۲۰۰ دانشحوی مستعد از دانشگاه های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل و زنجان تحت پوشش قرار گرفته و از حمایت های مالی وی برخورد شدند و پنجمین دوره این جایزه در زمستان سال ۹۸ در دانشگاه تبریز برگزار گردید که در خاطره روشنفکران آذربایجانی ماندگار شده است…
افتخار تبریزی ها از دیروز تا امروز
بسیاری از شهروندان تبریزی نام علی پولاد را با مجتمع تجاری – خدماتی لاله پارک می شناسند؛ مجموعه ای که با ۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری احداث شده و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، عامل اصلی ترقی مناطق شرق تبریز محسوب گردید.
این رادمرد ۷۹ ساله به غیر از فعالیت در حوزه سرمایه گذاری، دهها عنوان کتاب چاپ کرده و در فعالیت های فرهنگی و هنری هم یَد طولانی دارد، مردی که در چندین کشور جهان شناخته شده و محور فعالیت های خود را بر محور انسان سازی متمرکز کرده است.
“علی وهاب زاده” ملقب به علی پولاد در سال ۱۳۲۳ شمسی در خانواده سرشناس و اصیل تبریزی دیده به جهان گشود، در ۱۱ سالگی پدرش را از دست داد و از همان زمان، همراه با تحصیل به کار مشغول شد و بار زندگی را بر دوش کشید.
وی دوران تحصیلات متوسطه را در دبیرستان فردوسی و نجات تبریز گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه رفت و در سال ۱۳۵۱ موفق به کسب مدرک فوق‌لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه ارزروم گردید.
پولاد، فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری خود را از  سال ۱۳۴۶ در منطقه آناتولی شرقی ترکیه  شروع کرد و در پیشرفت و ارتقای اقتصاد این بخش از ترکیه تأثیر بسیار بالایی داشته است؛ بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹ نیز با مشارکت در یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت گردشگری ترکیه در مناطقی مانند آنتالیا، کمر، سیده و فتحیه سه مجتمع تفریحی و در کاپادوکیا یک هتل توریستی ۵ ستاره احداث نمود.
پولاد پس از سال ها دوری از تبریز در سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفت به وطن  بازگشته و در شهر تبریز نیز به سرمایه گذاری بپردازد که در گام اول یکی از مجهزترین و مدرن ترین مجموعه های تجاری و اقامتی کشور را در شهرک باغمیشه احداث نموده و موجب تغییرات رفتارهای اجتماعی و فرهنگ همزیستی مردم گردید.

پهن کردن فرش قرمز به دور از شعار

علی پولاد Ali Polat با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در جایی انجام می گیرد که در آن امنیت روحی، روانی، مالی و جانی سرمایه گذار تامین گردد گفت: اگر یک سرمایه گذار به کشور ما سفر کرده و احساس کند که کارمند یا مدیر اداره و سازمان ذینفعی که باید تسهیل گر شرایط سرمایه گذاری او باشد به فکر سودجویی است برای همیشه از اتاق آن مسئول خارج شده و باز نمی گردد.
وی ادامه داد: سرمایه گذار باید به راحتی به سرمایه گذاری بپردازد و پس از یک یا دو دهه که نتیجه دلخواه خود را از نظر سودآوری به دست آورد، یک نوع تبلیغ محسوب شده و سرمایه گذار دیگری به شهر یا کشور ما عزیمت می کند.
پولاد با ذکر این نکته که اگر قرار است سرمایه گذار سود نکند چرا باید در ایران حضور یابد؟ مگر اینجا چه خبر است؟! مگر دیوانه است؟ افزود: در حالی که اکثر کشورهای جهان به سرمایه گذاران التماس کرده و از بابت تسهیل شرایط سرمایه گذاری، به معنی واقعی، فرش قرمز پهن می کنند تا در کشورشان به سرمایه‌ گذاری بپردازد، باید از حسودی و دو رویی دست برداشته و قلبی صاف همانند قلب معصوم یک کودک داشته باشیم.
سرمایه گذاری در سایه تضمین امنیت
وی یادآور شد: در ایران ۱۶ هزار اثر تاریخی و باستانی وجود دارد که نظیر آنها را در هیچ کجای جهان نمی‌ توان یافت، متاسفانه ما فقط دلبسته و وابسته نفت شده‌ ایم در حالی که یک روز می‌رسد که این ماده تمام می‌ شود، آن وقت مردم ۱۰ سال در شرایط بسیار دشوار روزگار سپری می کنند و دست آخر مسیر زندگی خود را به دست خواهند آورد.
افتخار آذربایجانی ها، پول را ترسوترین ماده جهان دانست و تاکید کرد: این متریال باعث شده همگان پول‌ های هنگفت خود را در بانکها نگهداری کنند که امر کاملاً نادرستی است در حالی که باید سرمایه خود را در پروژه‌ های ملی سرمایه‌ گذاری نمایند که آن هم مغز اقتصادی می خواهد و ضروری است تا دولت به پرورش مغزهای اقتصادی مردم بپردازد.
پولاد با اشاره به اینکه قبل از هر بحث، باید تبریز را شناخت گفت: تبریز شهری است که علیرغم اینکه یک منطقه جغرافیایی اطلاق می‌شود اما در این منطقه انسان‌ هایی زندگی می‌ کنند که مغز ماتماتیک و ریاضیاتی دارند و برای وجود همین مغز اقتصادی ذاتی، تبحر خوبی در تجارت دارند، اینگونه بوده و تداوم خواهد یافت و هیچ وقت از بین نخواهد رفت.
وی افزود: حدود ۷۵۰ سال قبل در تبریز کتاب جامع التواریخ جهان یا همان تاریخ بین المللی دنیا به رشته تحریر درآمد، یعنی اینکه مردمان تبریز در آن زمان تاریخ جهان را شناخته و این کتاب در زمان شیخ فضل الله همدانی نگاشته شده است که نخستین اثر تاریخ بین المللی محسوب می گردد.
این سرمایه گذار تبریزی الاصل اضافه کرد: اولین دانشگاه بین المللی جهان نیز ۷ قرن قبل در قلعه رشیدی تبریز احداث شد و اگر بتوانیم برای احیای آن اقدامات موثری را انجام دهیم به طور حتم از نظر توریست پذیری بسیار سودآور و موجب حضور سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.
ترویج تفکر سود آوری برای همه
پولاد خطاب به مسئولان استانی و کشوری از اهمیت به سرمایه گذاران سخن به میان آورد و اضافه کرد: ماده ای ترسوتر از پول در سطح جهان سراغ ندارم و برای همین، هر فردی که قصد سرمایه گذاری ولو به اندازه یک ریال در این شهر یا کشور را داشته و احساس ناامنی کند شک نکنید که به هیچوجه در این دیار نمی ماند، پس حواستان جمع باشد.
وی، سوئیس را خیانتکارترین کشور دنیا دانست که از ۲۵۰ سال قبل، پول های ثروتمندان جهان در آنجا ناپدید می شود و گفت: سران برخی از کشورهایی که وجوه درشت خود را در بانکهای این کشور به امانت می سپارند بعد از مرگ، تمام مبالغ هنگفت آنها توسط دولت سوئیس ضبط می گردد و بدین گونه ناپدید می شود.
پولاد ادامه داد: برای همین است که تاکید دارم بانکهای سوئیس بزرگترین سارقان پول مردم جهان هستند زیرا اغلب جهانیان به بانکهای سوئیس و آلمان اعتماد دارند در حالی که باید در داخل کشور خودشان احساس امنیت سرمایه گذاری نمایند.
وی در پایان اظهارات خود با ذکر این نکته که باید راهکاری را یافت که سرمایه گذار با امنیت کامل به سود دلخواه خود دست یابد اظهار کرد: فکر می کنیم که منتفع نمودن نفر دوم ضرر دارد و فقط باید خودمان سود کنیم زیرا از سالهای دور به ما آموخته اند که وقتی قصد تهیه یک کالا را داریم ترجیحاً از دوست یا آشنا خریداری نماییم غافل از اینکه با این اقدام برای آینده کشورمان ظلم می کنیم، باید سراغ شخص دیگری برویم که او هم سود کند و بدین طریق، به یکدیگر امنیت مالی تزریق می نماییم تا همگی در کنار هم سود کرده و به تکروی نپردازیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.