شهردار سابق تبریز تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت مردم در میدان مطالبه گری

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: دو سال پیش در چنین روزها عباس رنجبر – که توسط شورای ششم شهر تبریز به راس بلدیه شهر اولین ها انتخاب شده بود – توسط همین شورا نیز مورد استضیاح قرار گرفت تا کوتاه ترین زمان فعالیت یک شهردار در تبریز به نام او ثبت گردد.
در جلسه شورای شهر تبریز که اواخر بهمن ماه ۱۴۰۰ در عمارت ساعت برگزار شد استیضاح کنندگان تلاش کردند تا بی کفایتی رنجبر را به رخ بکشند در حالی که بعد از دفاعیات او، اکثریت حاضرین در جلسه علنی اعم از شهروندان و خبرنگاران، رنجبر را تشویق کردند.
شهردار سابق تبریز اخیراً در جمع خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی، مسائل زیست محیطی را جزو مشکلات عدیده استان عنوان کرد و گفت: آلودگی رود ارس، آلودگی هوای تبریز به سبب مازوت سوزی، دریاچه اورمیه و غیره از آن جمله اند.
وی با اشاره به اینکه عدم توسعه زیرساخت ها در حوزه اقتصادی منجر به مهاجرت برخی از مردم شده است ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز وضعیت بر همین روال بوده و ضروری است تا مطالبه گری فرهنگستان زبان و ادبیات تورکی انجام گیرد.
رنجبر افزود: ایجاد نوعی نااعتمادی در بین برخی از شهروندان نسبت به عملکرد دولت و مجلس باعث شده تا عده ای از آحاد جامعه نسبت به تعیین سرنوشت خود کم تفاوت باشند لذا نباید از این مقوله به سادگی گذشت.
وی با اشاره به اینکه اگر دریاچه اورمیه احیا نشود زندگی بیش از ۱۵ میلیون نفر از ساکنان منطقه شمالغرب کشور تحت الشعاع قرار می گیرد تاکید کرد: اقدام و اصلاح این مشکل ملی باید در حوضه آبریز دریاچه مورد بررسی قرار گیرد زیرا با وقت کُشی های معمول، زمان مقتضی برای حل این مشکل از حدود دو دهه پیش از دست رفته و حیات مردم منطقه فراموش شده است.
شهردار سابق تبریز با ذکر این نکته که مشارکت مردم در میدان مطالبه گری راهکار اساسی حل مشکلات جاری است خاطرنشان کرد: مصوبات و لوایح ۱۵ سال اخیر مجلس و دولت نشان می دهد که متاسفانه در محاسبات کلان، مردم فراموش شده اند زیرا تمرکزها بیشتر بر روی رفع ناترازی بودجه، حفظ ساختار اداری موجود و غیره بوده است در حالی که مردم به افرادی نیاز دارند که پیگیر واقعی مشکلاتشان باشند.
رنجبر در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر تشریح زوایای پیدا و پنهان استضیاحش توسط شورای ششم شهر تبریز نیز توضیح داد: اساس مسئله شورا در ماجرای استضیاح من، پرونده کذب پزشکی بود و در حالی که وارد مرحله جدی مدیریت شهری نشده بودم استیضاح شدم.
وی با اشاره به اینکه وقتی حکم فعالیتم بر روی میز وزیر کشور قرار داشت از سوی برخی از افراد معلوم الحال، قضیه کذب شیمی درمانی ام مطرح شده و این اقدام، موجب سنگ اندازی جهت فعالیتم در شهرداری تبریز شد.
رنجبر با انتقاد از رواج و گسترش فضا برای عرض اندام ارباب زر و زور در سطح جامعه یادآور شد: در راستای مبارزه با بدعت های غلط، با افرادی که به عناوین متخصص حقوق می گرفتند بدون آنکه در محل کارشان حاضر شوند برخورد کرده و این امر موجب غضب برخی ها روبرو شد.
شهردار اسبق تبریز در پایان اظهارات خود بیان کرد: به من ایراد گرفتند که چرا برای یک پُست حوزه ترافیک، یک مدیر از دانشگاه آزاد آوردی؟ در حالی که اگر اتفاقات استضیاح از سوی شورای شهر صورت نمی گرفت اکنون شاید وضعیت ترافیک معابر تبریز به این شکل نبود.
شایان ذکر است برکناری شهردار تبریز در فضای مجازی و بین مردم تبریز و حتی سایر شهرها بازتاب های منفی گسترده ای داشت و شهروندان نسبت به این اقدام شورای شهر انتقادات شدیدی ابراز داشتند کمااینکه این انتقادات در حال حاضر نیز تداوم دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.