در همایش استفاده از تکنولوژی های نوین و دانش بنیان در پرورش آبزیان در تبریز مطرح شد؛

رشد ۲۵ برابری تولید شیلات و آبزیان در آذربایجان شرقی نسبت به دهه ۷۰

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: همایش استفاده از تکنولوژی های نوین و دانش بنیان در پرورش آبزیان و نقش آن در افزایش بهره وری تولید در مجتمع شهید کسایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی و استفاده از سیستم نانو حباب در پرورش آبزیان و مزایای استفاده از این تکنولوژی در صنایع شیلاتی بود که توسط شرکت دانش بنیان نانو حباب سراج ارائه گردید.
جواد گوزلی افزود: آذربایجان شرقی با دارا بودن ۶۸۸ مجموعه آبزی‌پروری توانسته طی سالیان گذشته قدم های بزرگ و موثری را در ارتقای میزان و کیفیت تولید در بخش های مختلف بردارد به طوری که میزان تولید این استان امروز نسبت به اوایل دهه ۷۰، حدود ۲۵ برابر رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: لذا به نظر می رسد با اقدامات به موقع و استفاده از تکنولوژی های جدید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، علیرغم محدودیت های موجود این رقم حداقل به دو برابر افزایش یابد، بدون تردید این برنامه ریزی ها بدون ارتباط بین علم و صنعت و تولید محقق نمی شود.
گوزلی با اشاره به اهمیت استفاده از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان در آبزی پروری اضافه کرد: امروزه نقش علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و همچنین موفقیت های به دست آمده بر کسی پوشیده نیست و نگاه ژرف رهبر انقلاب به موضوعات علم و فناوری و دانشگاه، راهگشای مشکلات این روزهای دانش و فناوری است.
وی بیان کرد: مدیریت شیلات استان برای تحقق منویات معظم له، همایش کاربرد نانوحباب در صنعت شیلات را با همکاری شرکت سراج و با حضور تولیدکنندگان و صاحبان علم برگزار کرد و این آمادگی را دارد تا در صورت درخواست سایر شرکت ها سالانه همایش های مشابهی را برگزار کند.
گوزلی تاکید کرد: مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از ایده های نو که جزو سیاست های دولت سیزدهم و تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است استقبال و حمایت همه جانبه می کند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه دستگاه نانو حباب راهی نو و فناوری سازگار با محیط زیست به منظور بهبود راندمان است که شرکت نانو فناوری سراج، تولیدکننده به روزترین نوع از ژنراتور‌های نانو حباب ساز در ایران است ادامه داد: میزان اکسیژن محلول پارامتری بسیار مهم در پرورش بسیاری از آبزیان به خصوص ماهیان سردآبی است لذا افزایش میزان اکسیژن محلول در آب، علاوه بر امکان افزایش تراکم آبزیان، بر سلامت و کاهش میزان تلافات آن موثر خواهد بود. نانو حباب‌ها دسته جدیدی از گازهای حل شده در مایع هستند که پایداری و انحلال فوق العاده ای در سیال دارند. ژنراتور نانوحباب ساز امکان تولید میلیاردها عدد از نانو حباب های گازی را در انواع سیالات با مصرف انرژی بهینه دارند. نانو حباب های تولید شده امکان ایجاد بهبود در فرآیند انحلال، اکسیداسیون، کنترل و از بین بردن پاتوژن ها، جداسازی فیزیکی، جلوگیری و از بین بردن لجن و جلبک و بهبود فرآیندهای گاز – مایع را دارد.
گوزلی اظهار کرد: تنظیم دقیق میزان اکسیژن محلول در آب، افزایش تراکم آبزی در حجم مشخص آب، بهبود پارامتر fcr برای آبزی، کاهش حداقل ۷۰ درصدی مصرف برق در سیستم های هوادهی، کاهش قابل توجه آلودگی صوتی در محیط پرورش، از بین بردن پاتوژن ها و کاهش تلافات ناشی از آن در آبزی پروری، کاهش تلفات ناشی از قطع برق، یکنواخت سازی میزان اکسیژن محلول در کل آب استخر، بهبود عملکرد سیستم های حذف آمونیاک یا همان بیو فیلتر، حذف بوی احتمالی نامطبوع آب، کاهش میزان مصرف اکسیژن در قیاس با ونتوری، دیفیوزروکوینز، جلوگیری از تشکیل جلبک در استخر پرورش ماهی از مزایای استفاده از ژنراتور نانو حباب در پرورش آبزیان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.