رکورد ارابه مرگ کرونا با ۲۱۲ قربانی در یک روز گذشته

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت با اظهار تاسف نسبت به از دست دادن ۲۱۲ مبتلا به کرونا در یک روز گذشته شمار جان باختگان ناشی از  این بیماری به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر اعلام نمود.

دکتر لاری همچنین  از افزایش مجموع بیماران کووید۱۹ را تا به امروز با خبر دادن از شناسایی دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر خبر داد.

وی  افزود: ۴۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اما خوشبختانه تاکنون تاکنون ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری  با اشاره به تعداد دو میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده در کشور اذعان داشت همچنان شاهد افزایش موارد ابتلا و فوتی در کشور هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تشریح کرد؛ استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره وضعیت کرونا در استان گیلان که در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: استان گیلان در اسفند ماه سال قبل شاهد خیز شدید بیماری در کلیه شهرستان‌هایش بود که از اوایل فروردین ماه سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری این استان آغاز شد و این روند کاهشی تا خرداد ماه ادامه پیدا کرد.

لاری در پایان با تاکید بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و بویژه به هنگام حضور در تجمعات و مکان‌های سربسته  از هموطنان خواست تا از سفر‌های غیر ضروری، حضور در تجمات بپرهیزند.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.