استاندار آذربایجان شرقی: برگزاری انتخابات سالم نقطه درخشان سال گذشته بود

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اتفاقات تلخ و شیرین سال گذشته، گفت: برگزاری انتخابات سالم و امن و نیز حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نقطه درخشان رویدادهای پارسال بود.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مالک رحمتی روز چهارشنبه در پیام نوروزی سال جدید، با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، فرارسیدن سال نو و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را به مردم آذربایجان شرقی تبریک گفت و افزود: مردم بابصیرت و هوشیار استان با حماسه‌آفرینی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند ماه، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن این بود که انتخابات کم‌فروغ باشد، اما مردم ما در پاسخ به دعوت رهبری در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و اراده خود را در اداره مملکت حاکم کردند، اظهار کرد: از تمام مردم عزیز و مجریان و ناظران و همه دست‌اندرکاران که تلاش کردن این انتخابات به بهترین نحو برگزار شود، نهایت تشکر را دارم و ان‌شاءالله در دور دوم انتخابات هم شاهد حضور گسترده مردم عزیز باشیم.

رحمتی با اشاره به شعار سال گذشته، یادآور شد: تمام تلاش دولت سیزدهم این بود که اقدامات شایان و موثری در حوزه رشد تولید و مهار تورم انجام شود که در این راستا تعداد یکهزار و ۵۳۱ پروژه به ارزش ۶۳۰ هزار میلیارد ریال در بخش تولید استان آغاز شد که از میان آنها، ۹۱۹ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت اتمام آنها برای ۴۲ هزار نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته همچنین ۱۳۴ کارخانه در استان به مدار تولید بازگشت و ۳۰ معدن راکد فعال‌سازی شد که اقدامات موثری در راستای رشد تولید بود و در مورد مهار تورم هم شاهد کنترل نرخ رشد تورم بودیم، اما برای کاهش معنادار تورم هنوز اقداماتی لازم است و این مساله همواره در اولویت خواهد بود.

رحمتی از اولویت بندی هشت گانه توسعه آذربایجان شرقی برای سال جدید خبر داد و گفت: این نقشه با همت و نظر نخبگان، مدیران و فعالان بخش خصوصی و در دو افق کوتاه‌مدت و بلندمدت و مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه ارائه می‌شود تا زمینه‌ساز رشد و تحول در عرصه‌های مختلف استان باشد.

وی اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره را اولویت مهم استان در سال جدید برشمرد و ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را در استان داریم که مردم را رنج می‌دهد و تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی و ظرفیت بخش خصوصی این پروژه‌ها را در سال جدید تکمیل کنیم.

رحمتی با بیان اینکه توسعه ارتباطات بین‌المللی استان، سومین اولویت ما خواهد بود، گفت: می‌توانیم با گسترش روابط با همسایگان و کشورهای دیگر شاهد رشد و تحول در استان باشیم که در این زمینه با محوریت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی، طرح‌هایی ارائه شده که عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد که باید نگاه اقتصادی به این مرز را به عنوان فرصتی برای توسعه استان تقویت کنیم، از تکمیل مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به عنوان پنجمین اولویت استان نام برد و اظهار کرد: در دو سفر استانی دولت سیزدهم به استان، مصوبات جامعی تصویب شده، اما اجرای برخی از آنها هنوز تکمیل نشده و بنده به عنوان خادم مردم خود را متعهد می‌دانم در سال جدید اهتمام جدی در این خصوص داشته باشم.

رحمتی اتمام امور اجرایی تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را از دیگر برنامه های سال جدید استان برشمرد و گفت: این موضوع وعده دولت است و با انتقال دارایی‌های مس سونگون، شاهد استقرار کامل آن خواهیم بود تا مردم استان از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه احیای دریاچه ارومیه دیگر موضوع مهم و حیاتی استان است که از سه جنبه برای استان اهمیت دارد، اضافه کرد: بحث اراضی کشاورزی، مباحث زیست‌محیطی و همچنین مدیریت منابع آبی که در صورت احیای دریاچه، شاهد فاصله گرفتن از مشکلات این حوزه‌ها خواهیم بود.

رحمتی اولویت دیگر سال آینده آذربایجان شرقی را اصلاح ناترازی و تکمیل زیرساخت‌های اساسی استان در حوزه‌های انرژی و حمل‌ونقل عنوان و اظهار کرد: جزئیات این موضوع در نقشه عملیاتی توسعه استان ارائه خواهد شد.

وی از پروژه‌های انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز، اجرای خط ۲ متروی تبریز، تکمیل آزادراه‌های تبریز- صوفیان، تبریز- ارومیه و مراغه- هشترود و سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های حاشیه‌ای به‌عنوان پروژه‌های کلیدی استان در سال ۱۴۰۳ نام برد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.