معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد بیمارانی که از بخش آی سی یو بیمارستان امام رضای تبریز نجات پیدا کردند قابل توجه است، گفت: این یکی از شاخص‌های مهم میزان اثرگذاری بخش درمان دانشگاه های علوم پزشکی هست.

نجات یافته های بخش آی سی یو شاخص عملکرد بخش درمان کشور است

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی  در بازدید از بخش‌های بستری بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (علیه السلام) تبریز با بیان اینکه نحوه ارائه خدمات در بیمارستان امام رضا تبریز در مقایسه با سایر بیمارستان های کشور مطلوب است، افزود: : ۱۴۰ بیمار در بخش های ویژه این بیمارستان بستری هستند که برای آنها خدمات کمک تنفسی و خدمات دارویی ارائه می شود.

وی گفت: تقریبا از تمام بیمارستان‌هایی که در کشور خدمات کرونایی ارائه می‌دهند بازدید کرده ام و بهترین مراقبت را در این بیمارستان مشاهده کردم.
جان بابایی بیان کرد: سال‌های گذشته کارهایی که در توسعه تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان امام رضا تبریز صورت گرفته امروز به داد استان رسیده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هنوز درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد، ولی روش‌هایی که برای درمان کرونا در دنیا پیشنهاد شده و در مرحله مطالعات است در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به کار گرفته می‌شود.

دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: درصد بهبودی مردم در بیمارستان‌ها وابسته به تبحر تیم مراقبتی است که خوشبختانه این دانشگاه در کشور بهترین است و گروه‌های متعدد متخصصان طب اورژانس، متخصصان عفونی، داخلی، فوق تخصصی ریه و هم بخش مراقبت‌های ویژه به صورت جداگانه و درجاهایی به صورت تیم خدمات ارائه می‌دهند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۸۱۷ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.